11.sinif edebİyat sf 37-38-39 kasİdelerİn aÇiklamasi

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde denisssz tarafından paylaşıldı.

  1. denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0

    11.SINIF EDEBİYAT SF 37-38-39 KASİDELERİN AÇIKLAMASI

    arkadaşlar çok acil lazım eğer hepsi yoksa 39 dakilerde yeter...yarına lazım!..
  2. _ftm_

    _ftm_ Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0

    Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...

    11.SINIF EDEBİYAT SF 37-38-39 KASİDELERİN AÇIKLAMASI

    arkadaşlar çok acil lazım eğer hepsi yoksa 39 dakilerde yeter...yarına lazım!..
    Genişletmek için tıkla...

    9beyittn acıklaması: vatandaki olumsuzluklarartırmak basarı ve zafere kosmak onu degiştirebilirz. 10beytn acıklaması:en önemli beyyitr her kafadan sesin cıkması güzel seydir her carpısmadan güzel fikirler ortaya cıkar 11 beyitr:zenginlikinsanlarla makam sahibi kişiler karsılastırılmıstır kişilikleri degil 12 beyit: milletin durumndan endişe ederler bundan korkma diyo 13: karsılastrma aslan bişi yapmaz sadece kükrer diyor 14: yetenegini ortaya cıkaramadıgı için utansın 15:tarihin hiçbir döneminde karanlık sayfalar olmadıgını anlatıor 16: ataların övülmesi gecmişin övülmesinden bahsediliyor 17:vatan ugruna dökülen kandan ve terk edilen bedenden eger alcak ugruna öldüyse kötüdür. 18: hürryet ugurna ates olsa eger yiğitsen korkusuzsan kacmazsın 19: karsılastrma yapılmıstır. 24te nida sanatı vardır 21de söz sanatları vardır 25de benzetme vardır. 26: insan calıstıktan sonra ezilmez daha yararlı olursun 27: sanatı : nida sanatı tezat sevgiliye benzetilmesi 28de istiare vardır 29dada 30da acık istiare vardır 31 de ise bu kaside dua ile bitiyo hürryet kasidesi.


    Bu kadar bulabildim :(
    denisssz bunu beğendi.
  • denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0
    aslında 39 a ihtiyacım var ama sağol...
  • _ftm_

    _ftm_ Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    bulabilirsem paylaşırım ..
    denisssz bunu beğendi.
  • _ftm_

    _ftm_ Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Esti nesim-i nevbahar açıldı güller subh dem
    Açsın bizim de gönlümüz saki medet sun cam-ı Cem

    Esen rüzgar açılan güller

    Açılmasını istediğimiz gönül, yetişmesi istenen saki, ilk mısra başındaki rüzgarın esişinin ufki hareketi, güllerin durdukları yerde açılmaları, ikinci mısrada duran gönlün açılması isteği ile hızla imdada yetişmesi istenen sakinin duran cam-ı Cem'i sunması, iki mısrada karşıt hareketlerin, güllerin gönlünün, sakinin ve cam-ı Cem'in tekabül ettikleri semboller ile sonsuz boşlukta duran ve oluşanların birbirini tamamlayan sonsuz biraradalığını ortaya koymaktadır.
    denisssz bunu beğendi.
  • denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0
    dönsün yine peymaneler olsun tehi humhaneler
    raks eylesun mestaneler mutribler etdükçe nagam


    bunun cevabına ihtiyacım var..
  • denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0
    yardım edebilecek başka kimse yokmu acil lazım...
  • denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0
    başlığımdaki bozukluk benden kaynaklanmıyor...ben büyük yazdım ondan
  • denisssz

    denisssz Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    0
    KASİDE

    Esti nesîm-i nevbahar açıldı güller subh-dem,
    Açsın bizim de gönlümüz, sakıy medet; sun câm-ı Cem.

    Erdi yine ürdibehişt, oldu hava anber-sirlşt,
    Âlem behişt ender behişt, her gûşe bir bağ-ı irem.

    Gül devri ayş eyyamıdır, zevk u safa hengflmıdır,
    Âşıkların bayramıdır bu mevsim-iferhunda-dem.

    Dönsün yine peymaneler, olsun tehî humhâneler,
    Rakseylesln mestflneler, mıtrıblar ettikçe nagem.

    Bu demde kim şân u seher meyhane bağa reşk eder
    Mest olsa dilber, sevse ger, mazûrdur şeyhülharem.

    Yâ neylesün bîçareler, fllüfteler, âvâreler
    Sâgar suna mehpflreler, nûş etmemek olur sitem.

    Yâr ola, câm-ı Cem ola, böyle dem-i hürrem ola,
    Arif odur, bu dem ola... ayş u tarabla muğtenem.

    Zevki o rind eyler tamam kim, futa mest ü şâd-kâm
    Bir elde câm-ı lâle-fam, bir elde zülf-i hambeham.

    Her nevresîde Şah-ı gül, almış eline cam-ı mül,
    Lütfet açıl sen dahi gül, ey serv-kadd ü gonce-fem!


    AÇIKLAMA

    Sabah vakti ilkbahar yeli esti.
    Sakiy medet, Cemin kadehini sun, bizim de gönlümüz açsın.

    Erdi yine nisan ayı, hava amber kokularla cennet içre cennet oldu, her köşe bir irem bağı.
    Gül devri devri işret zamanıdır, zevk ve sefa vaktidir,

    Bu mübarek nefesli mevsim aşıkların bayramıdır.
    Dönsün yine kadehler, şarap küpleri boşalsın akıcılar nağme çaldıkça sarhoşlar rakseylesin.

    Bu demde, bu seherde, meyhane bağı kıskanır Dilber mest olsa,
    Kabenin şeyhi onu sevse, mazurdur.

    Sevgiden şaşkına dönen biçâreler, avareler neylesin
    Ay yüzlüler içki sunuyor, içmemek ayıp olur, sitem olur.

    Yar olanda, Cem kadehi olanda, böyle neşeli günler olanda.
    Arif odur ki bu zamanlarda neşe ile ganimetlenir.

    Zevki O sevgili tamam eder ki, sarhoş neşesiyle.
    Bir elinde lâle renkli kadeh, bir elinde büklüm büklüm saçını tutar.

    Her körpe güldür, eline içki kadehini almış.
    Lütfet, açıl sen de gül, hey servi boylu gonca ağızlı.



    buldum arkadaşlar birisi başlığı çözüldü yapabilirmi
    süper_kız, aysegülll ve _ftm_ bunu beğendi.
  • S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    11.sınıf edebiyat sayfa 39 40 cevapları

    3. a. Hürriyet Kasidesi'ni oluşturan birimlerin yerleri değiştirildiğinde, şiirin akışında ve anlamında bir değişme ve bozulma meydana gelir. Bu birimler ahenkli bir biçimde kasidenin yapısını oluşturmak¬tadır. Bu yapıdan herhangi bir birimi çıkarır ya da bu yapıya onunla ilgisiz bir birim eklersek şiirin ken¬dine has sistemi mutlaka bozulur. Edebiyat eserleri, kendilerine özgü bir sisteme sahiptir. Bu sistem, dışarıdan yapılacak müdahalelerle çabucak bozulur veya değişikliğe uğrar.

    b. Hürriyet Kasidesi'ni oluşturan birimleri anlamlı bir bütün hâline getiren unsur, şiirin temasıdır. Çünkü tema etrafında anlamlı birimler birbirleriyle ahenkli bir bütün oluşturarak, temaya birleşirler.

    4. a.
    Klasik Türk Edebiyatında Kaside Nazım Şekli¬nin Yapı Özellikleri Hürriyet Kasidesi'nin Yapı Özellikleri
    1. Genellikle 31-99 beyitten oluşur.
    2. Nesib, girizgâh, methiye, tegazzül fahriye ve dua bölümlerinden oluşur.
    3. Kafiye düzeni aa / ba / ca... şeklindedir.
    4. Kasidenin sonlarına doğru şair, mahlasını kul¬lanır.
    5. İthaf edildiği kişinin adını içeren bir başlığı vardır. 1.31 beyitten oluşmuştur.
    2.Klasik bölümle yoktur.
    3.Kafiye düzeni "aa/ba/ca..." şeklindedir.
    4.Şair son beyitte mahlasını kullanmamıştır.
    5.Kaside soyut bir kavram için yazılmıştır, baş¬lığı da bu soyut kavramdır.


    b. Hürriyet Kasidesi'nin kaside nazım şekliyle yazılması ve kasidenin klasik yapı özelliklerinden farklılıklar göstermesi bu devirdeki yenileşme çabalarının etkisinin edebî eserlere de yansıdığını gös¬termektedir. Bu devrin şairleri eski nazım şekillerini kullanmakla birlikte şiirlerin içeriklerinde büyük değişiklikler yapmışlardır. Eskiden kaside yine beyitlerle yazılıyordu, yeni devirle birlikte kasidenin bütün şekil özellikleri aynen kullanılmış, şiirde işlenen konu değiştirilmiştir. Namık Kemal, "hürriyet’e övgülerini sunmuştur.

    5.
    "Görüp ahkâm-ı asrı münharif sıdk u selâmetden
    Çekildik izzet ü ikbâl ile bâb-ı hükûmetden"
    "Biz ol nesl-i kerîm-i dûde-i Osmâniyânız kim
    Muhammerdir ser-â-pâ mâyemiz hûn-ı şehâdetden"
    "Biz ol âlî-himem erbâb-ı cidd ü içtihadız kim
    Cihangîrâne bir devlet çıkardık bir aşîretden"

    "Biz ol ulvî-nihâdânız ki meydân-ı hamiyyetde
    Bize hâk-i mezar ehven gelir hâk-i mezelletden"

    dizelerinde tarihî değerlere değinilmiştir, ilk beyitte "bâb-ı hükûmet'Ie devletin icra yetkisine sahip kurumu kastedilmektedir. Şairin yaşadığı devirde devlet, hükümetler aracılığıyla yönetiliyordu. Diğer beyitlerde de Osmanlı merkeze alınarak tarihsel bilgilerle birlikte şairin yorumları okura sunulmuştur.

    "Usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetden
    Mürüvvet-mend olan mazluma el çekmez i'ânetden"

    "Hakîr olduysa millet sânına noksan gelir sanma
    Yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadr ü kıymetden"

    "Vücûdun kim hamîr-i mâyesi hâk-i vatandandır
    Ne gam râh-ı vatanda hâk olursa cevr ü mihnetden"

    "Muîni zâlimin dünyâda erbâb-ı denâettir
    Köpektir zevk alan sayyâd-ı bî-insâfa hizmetden"

    "Hemen bir feyz-i bakî terk eder bir zevk-ı fânîye
    Hayâtın kadrini âlî bilenler hüsn-i şöhretden"
    dizeleri ve genel olarak şiirin hemen bütün dizelerinde sosyal değerlerle ilgili kelime ve ifadelere rastlanmaktadır. Birinci beyitte, "insanlara yardım etmenin öneminden", ikinci beyitte "zor durumda olan fakat değerli milletlerin bu zor durumda değerinden hiçbir şeyin eksilmeyeceğinden", üçüncü be¬yitte "vatan sevgisinden", dördüncü beyitte "zalimlerin vasıfları", beşinci beyitte "dünyanın geçici zevk¬lerine değer verenlerin yanlış yolda olduklarına değinilmektedir.

    6. Tanzimat dönemi, yeni değer ve kavramlarla yeni türlerin bir arada kullanıldığı bir dönemdir. Bu devirde başlatılan sosyal, siyasi, askerî, ekonomik, idarî yenilikler, insanların dünya algısını da belli oranda etkilemiştir. Eskiden insanların hürriyetle ilgili bir sorunları yoktu. Ama devrin sosyal ve siyasi yapısının etkisiyle hürriyet üzerinde konuşmak değerli bir hal aldı. Bunun en önemli sebebi, Avrupa’dan ithal edilen kavramlar, değer yargılarıyla Osmanlı devletinin zor bir devirden geçmesidir. Devlet, sa¬vaşlarda yeniliyor, ekonomisi çok kötüye gidiyordu. Bu durumda yaşayan insanlar da ülkelerinin ba¬ğımsızlığını kaybedeceğinden korkuyorlardı. Şair de hürriyet'in bu devirde yaşayanlar için neden önemli olduğunu şiirinde anlatmaya çalışmıştır. Sonuç olarak, bu şirin devrin gerçekliğini doğru bir biçimde yansıttığını söyleyebiliriz.

    7. a.
    Divan şiirinde işlenen temalar: Aşk tabiat güzellikleri din ve devlet büyüklerine övgü tasavvuf ve ahlak

    Hürriyet Kasidesi'nin teması : Hürriyet sevgisidir.
    Divan şiirinde işlenen temalar daha bireyseldir. Şairler, toplumun sorunlarıyla ilgili çok fazla eser vermemişlerdir. Değişen çağla birlikte insanların sorunları da artmış ve değişmiştir. Osmanlı devleti, 19. yüzyılda birçok sorunla baş etmeye çalışırken, bireysel ve toplumsal sorunlar çığ gibi büyümüştür. Namık Kemal'in eseri de bu devirde yaşanan sorunların edebiyat eserlerine yansımış hâlidir.
    b. Yenileşmeyle birlikte devlet karşısında bir halkı değil, tek tek bireyleri muhatap olarak görme¬ye başlamıştı. Bunda, Avrupa devletlerinin yaydığı fikir akımlarının etkisi büyük olmuştur. Artık insan¬lar, toplumu değil de bireysel rahatını düşünmeye başlıyordu. Bu da bireyselliğin çiçeklenmesine, top¬lumsal bağın kopmasına sebep olacaktı. Avrupalılar, zenginlikleri oranında bencil bir bireyselliğe sa¬hipti. Başka bir devletin de zengin olması, onların çıkarına değildi. Bu sebepten devletler arasında savaşlar bile çıkacaktı. Yenileşme döneminde işlenen temalarda "toplumsallık" ön plana çıkarılmıştır. Dağılan bir devleti bir arada tutabilecek en önemli harç tabii ki "toplumsal kenetlenme" olacaktı.

    8. Hürriyete Doğru ve Hürriyet şiirlerinde "bireysel" bir hürriyet anlayışı hissedilmektedir. Şairler her ne kadar hürriyet sevgisinden bahsetseler de, hürriyetin bir kişi için olan anlam ve öneminden bah¬setmektedirler. Hürriyet Kasidesi'ndeki "hürriyet" kavramı, bireysel değil, toplumsaldır. Şair, sadece kendi hürriyetinden değil, ortak değerler etrafında toplandıkları toplumun hürriyetinden söz etmektedir. Bu toplum için hürriyetin ne anlama geldiğini anlatmaktadır Namık Kemal.
    fizik, süper_kız, brz373 ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  • Sayfayı Paylaş