171 ve 172. sayfa cevapları

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde angel_tuce tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. angel_tuce

    angel_tuce Üye

    Katılım:
    8 Mart 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    0

    sayfa 171 hazırlık
    1-)saf (öz):hiç bir dış etkiye maruz kalmamak.kendine özgü olmak.buna göre saf şiir;
    Sanatın bir form sorunu olduğuna inanan bu şairler için önemli olan iyi ve güzel şiir yazmaktır.Bu anlayışla kendilerine özgü özel bir imge düzeni oluştururlar.Özgün ve yaratıcı olan bu imgeler dilin mantığına uygun ve dilin anlam alanını genişletip dile yeni olanaklar sunacak bir yapıya sahiptir.Dilde saflaşma düşüncesi kendini rahat şiir yazma şeklinde başat öğe olarak gösterir.Şiirsel söylemin zirvesine ulaşmak düşüncesiyle dilin yücelişi paralellik gösterir.
    2-)vardır.mesela müzik bir nebze de olsa şiiri sevdirmek için bir araçtır.

    sayfa 172
    1.a.)-çocukluğum
    -duyduğum
    (uğ) yarım kafiye (um) redif

    -melan
    -lal
    (tunç kafiye) (e) yarım kafiye

    -havasını
    -ihtirasını
    (ası)zengin kafiye (nı)redif

    -koşu
    -uğultulu
    (u) yarım kafiye

    -vatan
    -zan
    (an)tam kafiye

    -duygular
    -sular
    (u)yarım kafiye (lar)redif

    -çağıldadı
    -tadı
    (adı) zengin kafiye

    -yar
    -diyar
    tunç kafiye

    -yerin
    -denizlerin
    (er)tam kafiye (in) redif

    -gürültülü
    -örtülü
    (tülü) redif

    -ejderi
    -deri
    tunç kafiye

    -anbean
    -canlanan
    (an) tam kafiye

    -gelişti o
    -kükremişti o
    (iş)tam kafiye (ti o)redif

    -limanlara
    -manzara
    (lara)zengin kafiye

    -hun
    -uzun
    (un) tam kafiye

    -hüzünlü
    -günü
    (ün) tam kafiye (lü)redif

    -deniz
    -sendeniz
    tunç kafiye

    -kıyı
    -ağrıyı
    (ıyı)zengin kafiye


    b.)bu ögeler şiirde ahengi sağlıyor.

    3.a.)anlamda bir değişme olmuyor.
    b.)evet.tamamlanmıştır.

    4-)''bir alev gibi hasret'' = teşbih(benzetme)
    ''rakofça kırlarının hür havası'' =teşhis(kişileştirme)
    ''mahzun hudutların ötesi''=teşhis(kişileştirme)

    5-)buradaki ''sonsuzluğun tadı'' ve ''dilimdedir tuzu'' imgelerinde bir haz duygusu vardır.

    6-)**çü: (Aruz **çüsü) Nazım şekli: Mesnevî Nazım Birimi:Beyit Akımın Şiirdeki Özellikleri:Şiirde duygudan çok felsefi dü-şüncelere yer vermiştir. Kendine özgü tarih vatan millet sana an-layışı olan mısra işçiliği ile düşünür kişiliğini kay-naştıran ve bu şekilde sunan şair ölçü ve uyaktaki ahengi dili kusursuz bir şekilde kullanışı ile bu şiirde başarıyı yakalamıştır.


    1.ETKİNLİK
    tema:Tema: Geçmişini tarihini çok seven ve omu gözünde büyü-ten bir şairin denizi sembolleştirerek istekleri-ni arzularını tarihine duyduğu sevgiyi tarihinin par-lak ve zengin zamanlarını özlem dolu bir şekilde dile getirmesi.


    7-)Dil ve Anlatım: Türk şiirinin öz ve biçim özelliklerini çağdaş zevke göre incelten ahenkli bir yapı içinde aydınlık bir dil kullanılmıştır. Ünlemleri kullanarak acılarını haykırmaya çalışmıştır. Ayrıca şiirde iç ahenk vardır. Şair hedeflediği düşünceyi en güzel benzetmelerle gerçekleştirmiştir.

    :cool:hayır kaybetmez

    9-)“...Bin mağra ağzı açmış ulurken uzun uzun
    sezdim bir aşina gibi heybetli hüznünü...”
    (Bu dizelerde şair vatanının parlak ve zengin zamanına öz-lem duyduğunu dile getiriyor.)

    13-)Yahya Kemal Beyatlı ( 1884)- (1958)
    1884 yılında Üsküp'te doğdu. Asıl adı Ahmed Agâh'tır. İlköğrenimini Üsküp'te gördü. İstanbul Vefa Lisesi mezunu. Başlangıçta Sultan II.Abdülhamit yönetimine karşı muhaliflerin safında yer alarak Paris'e kaçtı. Fransa'da Siyasal Bilgiler okurken hocası Albert Sorrel'in etkisinde kalarak düşüncelerinde değişmeler oldu. Fransa'da dokuz yıl kaldı. Fransız edebiyatını ve edebiyatçılarını yakından tanıma imkânı buldu. Onlardan etkilendi. Bir ara Nev-Yunanî bir şiirin peşine düştü. Doğu Dilleri Okulu'na devam ederek Arapça ve Farsça'sını geliştirdi. Divan şiiri üzerinde yoğunlaştı. 1913 yılında İstanbul'a döndü. Darüşşafaka Medresetü'l-Vâizin ve Darülfünûn'da Tarih ve Edebiyat dersleri okuttu. Gazete ve dergilerde yazılar yazdı. Lozan Konferansı'na katıldı.

    1923'te Urfa milletvekili seçildi. Çeşitli ülkelerde diplomatik görevler alarak Türkiye'yi temsil etti. Yozgat Tekirdağ ve İstanbul milletvekilliği yaptı. Pakistan büyükelçiliği görevinde iken emekli oldu (1949) ve yurda döndü. Tedavi için Paris'e gitti. Bir yıl sonra da öldü.

    Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin en büyük temsilcilerinden biridir. Aruzla yazdı. Klasik şiirimizin temel özelliklerine bağlı kalarak kendine özgü bir şair oldu. Sanatta ve edebiyatta millî ve manevî değerlere bağlı kaldı.

    ESERLERİ

    Şiirleri Kendi Gök Kubbemiz Eski Şiirin Rüzgârıyla Rubailer ve Hayyam Rubailerini Türkçe Söyleyiş Bitmemiş Şiirler.

    Fikir ve Hatıra Kitapları:Aziz İstanbul Eğil Dağlar Siyasi Hikayeler Siyasi ve Edebi Portreler Edebiyata Dair Çocukluğum Gençliğim Siyasi ve Edebi Hatıralarım Tarih Muhasebeleri Mektuplar-Makaleler

  2. bhrbhr

    bhrbhr Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Teşekkürler...
    siann bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş