42 ile 56 arası Kitapdaki Cevaplardan Bir Kısmı !

Konu 'Edebiyat 12.Sınıf' bölümünde ◊ΘGöKKuŞΘ◊ tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. ◊ΘGöKKuŞΘ◊

    ◊ΘGöKKuŞΘ◊ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2007
    Mesajlar:
    915
    Beğenileri:
    649
    Ödül Puanları:
    16

    42
    saf şiir in sadece öz demek oldugunu biliyorum baska yok
    3: görüşler...1:: şiir yazarken kelimelirn serbest seçilişi fakat uslupa uygun olmasını
    2:şiirin ana rengine ulaşılmasını
    3: şiirin tam şeklini yakalamya çalıştıgını
    4: şiirin okuyanıda etkilemesini şiiride anlamlı kılmasını....

    1 metin: 1 soru:ölçü:7 li hece ölçüsüyle yazılmıştır.
    denizlerin :::
    derin ler redif aksız redif
    bucaksız
    yapraksız

    takvim
    resim vim ler tam kafiye iz ler tam kafiye
    deniz
    düşüncesiz

    boşlukta :::ta lar tam kafiye k lar yarım kafiye emi ler tunç kafiye
    nokta
    gemi
    alemi

    deryalarda
    rüyalarda ::alarda redif eldi redif
    çeldi
    geldi

    kendimden :imden redif andım tunç kafiye
    resimden
    sandım
    tıkandım

    yosun
    tutsun un lar tam kafiye sam lar zengin kafiye
    tasam
    bulmazsam

    dedim
    dedim : dedimler redif ze tam kafiye
    geze
    denize

    oldu
    doldu :: oldu tunç kafiye em ler tam kafiye
    meltem
    perdem

    kagıtlar :: ar lar tam kafiye luk lar zengin kafiye
    var
    yolculuk
    soluk

    betbeniz ::izler ve ün ler tam kafiye
    kalbimiz
    küskün
    gün

    dizilmiş
    silmiş
    sinsi : ilmişler redif si ler tam kafiye
    hepsi

    hafifler
    der :: er ler tam kadarlar redif
    kadar
    kadar

    dirilir
    serpilir ::: ilir redif bi tam
    gibi
    kalbi


    döşemenin
    didişmenin :: menin redif an tam
    an
    insan

    karmakarışık
    artık :: tık lar zengin araktan redif
    taraktan
    aglayaraktan


    geri
    mahşeri :eri ler zengin en ler tam
    içinden
    ben

    anam
    hatıram : : am lar tam erde redif
    serde
    gerilerde

    yangından
    ardından : ından redif ün ler tam kafiye
    süzgün
    gönlün

    hafiflettim
    ettim :: ettim ler tunç kafiye

    2: şiire ritm kazanmıştır.kolaylık saglamaktadır.

    3: azgın sonsuz bir deniz: kişileştirme
    bir kuş gibi hafifler :teşbih
    dilsiz duran ne kadar eşya varsa dirilir:kişileştirme

    4: mecaz anlam kazandırmıştır.duygularını farklı duyularla aktarmayı denemiştir. ve kalp aglayarak çekilir geri geri derken kişileştirme yapmıştır.insan derse bir degişiklik olmas sadece söz sanatına yer verilmes

    5:dil: sadedir
    ölçü:hece ölçüsüdür
    ritm kafiye asinoslarla uyum saglanmıştır.
    serbest yaılmıştır.

    6:ölümün bi yok oluş degil tam tersine bir mutluluk oluşunu dile getiriyor...tek kelimeyle teması ölüm

    7: onuda siz ifade edinn

    sayfa 46
    2 metin.1 soru: kafiyesi
    çocuklugum
    bahçeler == çocuklugum redif ler redif ce lerde yarım kafiye
    geceler
    çocuklugum

    çocuklugum
    memleket == çocuklugum redif et ler tam kafiye
    hasret
    çocuklugum

    çocuklugum
    kardeşim ==çocuklugum radif im ler redif eş ler tam kafiye
    eşim
    çocuklugum

    çocuklugum
    unutulmuş ==çocuklugum redif muş lar redif l ler yarım kafiye dir.
    solmuş
    çocuklugum

    aliterasyon::ç,k,l
    söyleyiş tarzı:içten ve samimidir.
    ritm:ses ve kelime tekrarlarıyla saglanmıştır.

    2:çocuklugum ::insanın çocuklugunu yaşadıgı geçmişi ona olan özlemini uyandırır.şiirede katkısı çocukluguna duydugu özlemi daha kolay şekilde anlatmış.

    3:çoçuklugum-çocuklugum==tekrir
    gözümde tüten memleket==teşbih

    4: ölçü:8li hece ölçüsü
    ritm:kafiye,redif
    aliterasyon ve asenonalarla saglanmıştır.
    nazım birimi:dörtlüktür

    5:tema:çocukluga duyulan özlem

    6:şiirdeki duygularınızıda siz açıklayınız artık...ama benze uygulan ritm ve tekrarla çocukluguna duydugu özlemi kolaylıkla aktarmış...

    7: a: hepsinde tema bakımından farklılık gösterir.
    ahenk unsurları:benzerdir..o beldede:sevgiliyle birlikte olacagı bir yer aramakta annabel lee de: aşkını anlatmakta çocuklugumdada:çocukluguna duydugu özlemi anlatmakta
    b.kendi yorumlarınızı yazın...

    8: türk şiirinde: saf şiir.
    dünya şiirinde mistik şiir

    11:ziya osman saba vasfi mahir kocatürk cevdet kudret solok kenan hulisi koray yaşar nebi nayır sabri esat siyavuşgil

    sayfa 49 2soru:
    okunuşa ahenk kazanmasını saglarç
    3 soru: dante gibi ortasındayız ömrün: teşbih
    delıkanlı çagımızdaki cevher: istiare
    gözünün yaşına bakmadan gider: deyim alınmış
    bunlarda şiire zenginlik katar.

    4: 11 li hece ölçüsü
    ritm: kafiye redif aliterasyon la saglanmış..bence kurulamaz.şair o anki duygusuyla yazmıştır şiiri.

    5:tema:ölüm diger iki şiirdede ölüm bahsedilmektedir.şiirlerde genel olarak aşk ölüm ayrılık konuları işlenmektedir.bu şiirlerdede agırlık basmaktadır.

    6:yaş otuz beş : zamanın insanı nasıl degiştirdigini ikincisindede zamanında farkedemedgini zamanın nasıl geçtigini çelişkiyle anlatmaktadır.
    glcan., SAİDE, mC.aLqoLiq ve diğer 33 kişi bunu beğendi.
  2. ◊ΘGöKKuŞΘ◊

    ◊ΘGöKKuŞΘ◊ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2007
    Mesajlar:
    915
    Beğenileri:
    649
    Ödül Puanları:
    16
    Sayfa 49

    1)11 li hece ölçüsü tam uyak ahenk unsurlarıdır

    3) BİRİNCİ BENT
    1.mısrada teşbihi beliğ 2.mısrada telmih istiare(dante sözcugu)
    3.mısra istiare (cevher söz.)

    İKİNCİ BENT
    1. 2. 3.mısralarda istifham tecahüli arif
    4. 5.mısralarda tezat teshıs

    ÜÇÜNÇÜ BENT
    güler yüzlü adam ben kelimelerinde tenasüp 3. mısrada istifham 4.mısra tecahulu arif

    DÖRDÜNCÜ BENT
    1.MISRA TESBIHI BELİĞ ilk askımız kelımesınde

    BESİNÇİ BENT
    ilk 3 mısrada tecahulu arıf 3 mısra tezat 5.mısra tecahulu arıf

    ALTINCI BENT
    1.MISRADA TENASÜP
    3 4 5.mısrada tecahulu arif 5. mısradabahce kelımesı istıare

    YEDİNÇİ BENT
    4.MISRA SALTANAT Kelımesınde istiare 5.mısrada benzetme



    TEMASI OLUM KARSISINDA DUYULAN HUZURSUZLUK
    mC.aLqoLiq, f@tm@, kübra_513 ve diğer 17 kişi bunu beğendi.
  3. ◊ΘGöKKuŞΘ◊

    ◊ΘGöKKuŞΘ◊ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2007
    Mesajlar:
    915
    Beğenileri:
    649
    Ödül Puanları:
    16
    sayfa44

    3 soru.
    hasreti denizlerin.teşhiş sanatı
    ve eşyamız ne küskün.teşhis sanatı
    odama nasıl doldu birdenbire bu meltem.tecahüli-arif sanat



    sayfa 52
    soru 9: cumhuriyet dönemi saf şiir geleneği

    sayfa 53
    bendedir şiiri
    11li hece ölçüsü çapraz uyak düzeni

    sayfa 55
    6. soru: öz şiir anlayışında temel olarak insan alınır. bu farklı ülkelerdeki şiirlerde bile aynı temalar işlendiğinden, işlenen konular evrenseldir.

    sayfa 56:
    1. soru doğru yanlışlar
    D-Y-D-D-D
    2. soru: sembolizm akımı
    3. soru: cahit sıtkı tarancı
    4. soru:
    hece ölçüsüyle yazılmış
    düz kafiye düzeni ve tam uyak
    hayali bir alem
    yerli ve mahalli unsurlara yeR verilir

    sayfa 5o::
    otuz yaş adlı şiirin hemen altındaki sorunun cevabı::her iki şiirde de ölüm teması vardır.insanları etkileyebilir çünkü evrensel bir konudur.
    soru 8::valla yazmamışım
    soru9::öz şiir geleneğine bağlıdır.
    soru 12::saf şiirinin öncülerindendir ve müzikaliteye önem verir.


    sayfa 52:::
    1.SORU::ARKADAŞLAR BURDA TEK TEK KAFİYELERİ SORUYO AÇIKVE NET BİR ŞEKİLDE GÖRÜLMEKTE ZATEN.
    2.SORU::HOYRATTIR BU AKŞAMÜSTÜLER DAİMA------BENZETME VARDIR
    DALGA DALGA HÜCUM EDİP PİŞMANLIKLAR------TEŞHİS
    YOLUNU GÖZLÜYOR LAMBA VE MERDİVEN-------------TEŞHİS
    NE İSTERSİN BENDEN AKŞAM SAATİNDE -----------İSTİHDAM SANATI VARDIR
    EY SEN ----------NİDA SANATI
    küçümen, kübra_513, aysglgc ve diğer 35 kişi bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş