Altın yayınevi fen

Konu 'Fen Bilgisi 8. Sınıf' bölümünde Zeybrf tarafından paylaşıldı.

  1. Zeybrf

    Zeybrf Üye

    Katılım:
    29 Ekim 2011
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    0

    Arkadaşlar altın yayın evi 41. sayfadan 49. sayfaya kadar yaptığınız yerleri yazar mısınız lütfeen?
    Evet, biraz çok istedim :D Lütfen bildiklerinizi yazıın.
    Şimdiden teşekkür ederim :)
    damla.x bunu beğendi.
  2. damla.x

    damla.x Üye

    Katılım:
    1 Kasım 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar banada 44-45 lazım acil nolur
  3. Zeybrf

    Zeybrf Üye

    Katılım:
    29 Ekim 2011
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    0
    ya nolur yardımcı oluun :(
  4. omer32

    omer32 Üye

    Katılım:
    14 Kasım 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    banda 41-42-43-44-45... lazım
  5. Rutless

    Rutless Üye

    Katılım:
    16 Kasım 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    39
    Ödül Puanları:
    0
    Sayfa 42 3.Etkinlik suyun kaldırma kuvvetinden dolayı cisim suyun yüzeyine haraket eder
    4.etkinlik cismin yoğunluğu sıvının yogunlugundan küçüçk veya sıvının yogunluguna eşit oldugu durumda cisim su yuzeyınde yuzebılır
    Sayfa 43 5.Etkinlik cisme etki eden =Ghava-Gsıvı
    (2.aşama)kaldırma kuvveti =taşan sıvının agırlıgına eşittir (arşimet kuralı)
    Sayfa44 6.etkinilk bir cisme etki eden kaldırma kuvvetinin büyüklüğü cismin sıvı içinde batan kısmının hacmının artması ile artar (Fk=Vbatar d sıvı)yanı Fk cismin sıvı ıcınde bayan kısmını hacmı ıle doğru orantılıdır
    7.Etkinlik yumurtaların farklı konumda bulunmasının nedenı sıvlıların yogunluklarının farklı olmasıdır.Her kapta yumurtaya etki eden kaldırma kuvvetlerının buyukluklerı eşittir.
    (Kardeş K.B 41le 45 Yok )Bişi deil..
    Anomim bunu beğendi.
  6. Rutless

    Rutless Üye

    Katılım:
    16 Kasım 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    39
    Ödül Puanları:
    0
    Tşk etmenız yeterli lütfen emege saygı
  7. mRwee57

    mRwee57 Üye

    Katılım:
    20 Mart 2011
    Mesajlar:
    33
    Beğenileri:
    12
    Ödül Puanları:
    0
    41

    1. D
    2. D
    3. Y
    4. Y
    5. Y
    6. D
    7. D
    8. D
    9. D
    10. Y
    11. D
    12. Y
    13. D
    14. D
    15. Y

    42

    3.ETKİNLİK

    Suyun uyguladığı kaldırma kuvvetinden dolayı cisim suyun yüzeyine doğru hareket eder.

    4. ETKİNLİK

    Cismin yoğunluğu, sıvının yoğunluğundan küçük veya sıvının yoğunluğuna eşit olduğu durumlarda cisim sıvının içerisinde yüzebiilir .

    5. ETKİNLİK

    Cisme etki eden kaldırma kuvveti
    Kladırma kuyvveti : Cismin havadaki ağırlığı : Cismin sıvıdaki ağırlığı

    bağlantısından bulunabilir .

    Diğer Soru

    Taşan suyun ağrlığı sıvının kaldırma kuvvetine eşittir .

    6. ETİKİNLİK

    Bir cisme etki eden kaldırma kuvvetinin büyüklüğü cismin sıvı içinde beton kısmının hacminin artması ile artar .Yani kaldırma kuvveti cismin sıvı içine batan kısmının hacmiyle doğru orantılıdır . SIRASI : 3-2-1

    7. ETKİNLİK

    Yumurtaların farklkı konumlarda olmasının sıvıların yoğunluğu etki eder .

    8. ETKİNLİK

    Pembe > Mavi > Mor

    9. ETKİNLİK

    Bir cismin bir sıvıda yüzmesi yada batması onun yoğunluğuna bağlıdır.Cismin kütlesine veya boşluklu yapıda olmayan hacmine bağlı değildir .Demirden yapılmış bir gemi yüzerken ,1 lira batar .

Sayfayı Paylaş