edebiyat kitabı 36-48 arası

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde sari_sheker tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. sari_sheker

    sari_sheker Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    yardım edebilecek var mı acaba:confused::confused:
  2. mısra

    mısra Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    bu konuyu bulan banada yardım edebilirmi acaba lütfen
  3. фуля

    фуля Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    2 Kasım 2007
    Mesajlar:
    804
    Beğenileri:
    474
    Ödül Puanları:
    0
  4. sari_sheker

    sari_sheker Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    ordaki siteler acılmıyor acaba yapan varsa yazabilir mi hic birisini acamadım
  5. efsane_kiiz

    efsane_kiiz Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    siz bu sayfaa ne cabul geldiniz gercekyen anlamadım
  6. zeynoli

    zeynoli Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    nasıl indiriliyor yapamadım
  7. ezgim

    ezgim Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    sayfa 41 i yapan varmı
  8. ~~Özge~~

    ~~Özge~~ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.864
    Beğenileri:
    1.697
    Ödül Puanları:
    36
    sayfa 48 var mı ?????
  9. toprakk

    toprakk Üye

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    sayfa 48
    divan şiiri ve tanzimat şiiri benzerlikler
    -her ikiside öğretici metindir.

    farklılıklar....
    DİVAN ŞİİRİ
    TEMA=AŞK ,tasavvuf,ahlak, din ve devlet adamlarına övgüdür.
    YAPI=aa/ba/ca/....kafiye şekli..,33-99arası beyittlerden oluşur.
    DİL VE ANLATIM=sanat ve güzellik için yazılması nedeniyle dili ağırdır. farsça ve arapça kelimeleri sıkça kullnılır.
    TANZİMAT ŞİİRİ
    TEMA=HÜRRTİYET, eşitlik ,adalet,hukuk....
    YAPI=33-99BEYİTİN DIŞINDA YAZILIRİ.,AA/BA/CA....KAFİYE ŞEMASI..
    DİL VE ANLATIM=halka hitap edip halı bilinçlendirmek amacıyla dili sade ve anlaşılırdır
  10. toprakk

    toprakk Üye

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    sayfa 41..............
    9.soru..
    'yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadr u kıymetten'sözü atasözü olması dolayısıyla'irsal-i mesel sanatı vardır.
    *ittihad ihtilaf birbirlerine zıt olmasından dolayı tezat sanatı vardır
    10.soru
    YENİ KAVARM VE İMGELER
    -EŞİTLİK
    -ADALET
    -HÜRRİTYET
    -VATAN SEVGİSİ
    -VATAN YOLUNDA TOPRAK OLMAK
    -HAMİYET KANIYLA YOĞRULMAK
    -GAYRET-CEVHER
    -HALKA HİZMET=MİLLET
    14.SORU
    Kişiliği

    El attığı her konu ve her temayı, bir elektrik akımı geçirircesine alevlendirmiş hem yakıcı hem de sirayet edici bir hale koymuştur.

    Namık Kemal fikirlerini yaşamış, ülkülerinin kahır ve çilesini çekmiş adamdır.

    Edebiyatımız, zulme ve keyfî idareye karşı heybetle baş kaldıran ilk örneği onda görmüş ve o ölçüde bir hürriyet kahramanını sonradan görememiştir.

    Tevekkül ve durgunluğu silkip atan, geleceğe doğru sert adımlarla yürüyen, iyimser ve dürüst bir insan tipini eserleri ve hayatıyla getirmeye çalışan Kemal, bunu başarmıştır. Ona göre ülküsü olmayan kişi hayvandan farksızdır.

    Bütün hayatını dolduran ve kendisine bir an rahat yüzü göstermeyen mücadelesine elinden geldiği kadar, şahsî hırslarını ve asla menfaat güdülerini katmamıştır. Yüz yıldan beri efsaneleşen Namık Kemal ismi karşısında nesiller hâlâ göğüslerini düğmelemek lüzumunu duyuyorlarsa, bu, ücadelesinin şahsî değil, millî oluşundandır.

    Sanatkâr olmaktan çok, bir hareket adamı olan Namık Kemal herşeyden önce gazeteci ve politikacıdır. Her eserini ayrı bir heyecan anında yazmış ve, her eseri ile aynı temel gayeye hizmet etmek istemiştir.

    Fikirleri

    Kemal’in bütün yazıları: gelişim, yurtseverlik, hürriyet, meşrutiyet, siyasi bağımsızlık, Osmanlıcılık, İslamcılık, maarif, iktisat, kahramanlık konuları etrafında döner. Bunlar felesefi değil sosyal fikirlerdir. Hepsi de toplumdaki aksaklıkları gidermek için bulunmuş çözüm tarzlarıdır.

    Namık Kemal, bu fikirlerini temelden ve ilk yetişme çağında değil, ömrü boyunca edinmiştir. Çoğunu ilk makalelerinde kullanmış sonra (şiiri de dahil olmak üzere) sanat eserlerine geçmiştir. Savunduğu her düşüncede can ve başla ısrar etmiştir. Her fikrini temsil eden kahramanları, roman ve piyeslerinde yaşatmıştır.

    Kemal eline kılıç almadığı halde bazı büyük kumandanlar gibi kat’î netîceli bir mücadele kazanmıştır. Bu netîce Türk vatanının ve Türk istiklâlinin dâhilî ve hâricî düşmanlarına karşı, vatan, millet ve hürriyet sevgisiyle beslenmiş bir milletin, bütün kayıplarına rağmen edebiyat yoluyla bir millî şuûr kazanması hâdisesidir.

    VATAN FİKRİ

    Namık Kemal’e göre vatan, sâdece üzerinde doğulan ve yaşanılan yer değildir: Vatan, kendi çocukları olan insanlar arasında dil birliği, menfaat birliği, fikir ve sevgi kardeşliği yaratan, mukaddes bir topraktır ki her taşı için bir can verilmiş; her avuç toprağı bir ecdad vücûdundan yâdigâr kalmıştır.

    Kemal’de iki türlü vatan anlayışı görülür:

    1- Din ve soy farkı olmaksızın, bütün Osmanlı ülkeleri…
    2- Bütün Müslümanların yaşadığı vatan.

    Kemal’e göre: Osmanlı vatanını kurtarmak ve feda olurcasına savunmak İslam vatanını ise bir ülkü olarak gönülde yaşatmak gerekir.

    Hürriyet Fikri

    Rousseau ve diğer Fransız ihtilalcileri gibi Kemal de “İnsanın doğuştan hür “olduğuna inanır. Ona göre ”Zulüm ve adaletsizlik yapılarak hürriyet fikri insanlıktan kaldırılamaz”.

    Namık Kemal hürriyet duygusuyla öylesine coşkundur ki hürriyet, meşrutiyet hatta cumhuriyet rejimlerinin o devir Türkiyesi bakımından akla gelebilecek mahzurlarını, muhtelif makalelerinde müzakere ve münakaşa ettiği halde yine neticeye çabuk varmak fikrinden vazgeçmemiş, hiç olmazsa bu fikirleri sert bir şekilde ve erken bir zamanda söylemekten kendini almamıştır.

    Meşrutiyet Fikri

    Namık Kemal’e göre; kişiler, toplum haline geçerken aralarında huzur ve düzeni sağlamak için bir sözleşme yapmışlardır. Bundan devlet doğmuştur. Şu halde devlet, fertlerin temel hak ve hürriyetlerine dokunamaz. Tersine, onları korumakla yükümlüdür.

    Siyasi Bağımsızlık Fikri

    Çağındaki Osmanlı siyasetine büyük devletlerin sık sık karışması Namık Kemal’i çileden çıkarmış ve devletin milli çıkarlarımıza uygun bir siyaset gütmesi için heyecanlı makaleler yazmıştır.

    Osmanlıcılık Fikri

    Namık Kemal’e göre: Osmanlı (Türk) bayrağı altında yaşayanların hepsi tek bir millettir. Irk, din, dil, ayrılıkları bu birleşmeye engel olamaz. Aynı vatanda, ortak menfaatler içinde eşit haklarla yaşayan insanlar, bir millet teşkil ederler.

    İslamcılık Fikri

    Bu fikir, hem bir ülkü hem de siyasi amaçtır. Bir yandan İslam milletleri arasında maddi manevi kültür bağları, öte yandan sömürgeci Avrupa’ya karşı bir İslam direnmesi kurmak emelini güder. Namık Kemal, bu İslam birliğine, Osmanlıların önderlik etmesini istemektedir.

    Bunların haricinde şairin iktisat, maarif, milli lisan anlayışı, yeni edebiyat taraftarlığı gibi konular üzerine de yazıları ve fikirleri bulunmaktadır.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş