Fazla alınan A vitamin'i görme sorunlarına neden oluyor

Konu 'Sağlık Dersi' bölümünde Rüzgar tarafından paylaşıldı.

  1. Rüzgar

    Rüzgar Moderatör Yönetici Moderatör

    Katılım:
    31 Ekim 2008
    Mesajlar:
    2.028
    Beğenileri:
    875
    Ödül Puanları:
    113

    Fazla alınan A vita.mininin görme sorunlarına neden olduğu belirlendi.A vita.mininin gereğinden fazla alınması baş ağrısı ve görme bozukluğuna neden oluyor. A vita.mini havuç, ıspanak, lahana, biber, brokoli, koyu yeşil sebzeler, portakal, mandalina, kayısı gibi meyveler yanı sıra balık yağı, yumurta, süt, karaciğer, tereyağı, peynir gibi hayvansal gıdalarda bol miktarda bulunuyor.

    İç Hastalıkları Uzmanı Dr. İbrahim Bağcivan, bilinçsiz alınan vitaminlerin faydadan çok zarar verdiğine dikkat çekti.

    Vitamin eksikliğinin hastalıklara yol açabileceği gibi vitamin fazlalılığının da hastalıklara yol açtığına değinen Bağcivan, "Fazladan alınmış A vita.mini, ciltte koyulaşmaya, pullanmaya, kafa içi basıncının artmasına, şiddetli baş ağrısına, görme sorunlarına neden olabiliyor." dedi.

    Vitaminlerin kimyasal özelliklerine göre suda eriyen ve yağda eriyen vitaminler olmak üzere iki gruba ayrıldığını hatırlatan Bağcivan, şunları söyledi:

    "B ve C vitaminleri suda eriyebildiği için vücut da depo edilmesi söz konusu olmuyor. Bu nedenle eksiklikleri yağda eriyen vitaminlere göre daha sık görülüyor. Fazla tüketilmeleri vücutta birikim yapmadığı için çoğu zaman sorun oluşturmuyor. Yağda eriyen A, D, E, K vitaminleri fazla alındığında vücutta birikiyor ve kontrolsüz kullanıldığı zaman hipervitaminoz denilen vitamin fazlalığına yol açabiliyor."

    D vita.mini fazla alındığında kalsiyum fazlalığı yanı sıra zehirlenmeye yol açtığını kaydeden Bağcivan, "Artmış D vita.mini vücutta fazla kalsiyum emilmesine, ciddi kalsiyum fazlalılığına neden oluyor. Bu da kalp ve böbrek sağlığı açısından ciddi ve önemli sonuçlar doğuruyor. K vita.mini ise kanın pıhtılaşmasına yönelik sorunları ortaya çıkarabiliyor." ifadelerini kullandı.

Sayfayı Paylaş