Ikinci Yeni Şiiri

Konu 'Edebiyat 12.Sınıf' bölümünde quaresma158 tarafından paylaşıldı.

  1. quaresma158

    quaresma158 Üye

    Katılım:
    5 Kasım 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0

    Arkadaşlar II.Yeni Şiiri hakkında bilgi lazım...
    Bu hareketin şiir anlayışı, önmli şairleri (bu şairlerin şiir anlayışları-önemli eserleri) vs..

    ELinde olan varsa benimle paylaşabilir mi lütfen...? Yazılımız varda...
  2. congenial

    congenial Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    11 Mart 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
  3. (¯`•вєуαz мєℓєк•´¯)

    (¯`•вєуαz мєℓєк•´¯) Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    5 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.270
    Beğenileri:
    310
    Ödül Puanları:
    36
    İKİNCİ YENİCİLER: (1955–1965) ortak nitelikleriyle beliren bir akım değildir. Yeniyi deneyen, dünya görüşü, yetişme şekilleri ve beslenme kaynakları bakımından birbirinden çok farklı olan şairlerin eserlerinde sonradan tespit edilen benzerliklere dayanılarak bu ad verilmiştir. Bu adı onlara MUZAFFER İLHAN ERDOST vermiştir.
    * 1950’lerde “Garip” akımına tepki olarak çıkmıştır.
    * Şiirin düşürüldüğü basitliğe son vermek amacıyla ortaya çıkmıştır. (imgeci şiiri savunurlar bu yüzden ilk okunduğunda şiir pek anlaşılmaz.)
    *CEMAL SÜREYYA, İLHAN BERK, EDİP CANSEVER, TURGUT UYAR, ECE AYHAN, ÜLKÜ TAMER, SEZAİ KARAKOÇ bu akımın öncüleridir.
    * Sözcüklerin anlamı değil söylenişi önemlidir.
    * Her şey insanla başlar insanla biter.
    * Şiirin kendine göre bir dili olmalı. ( dili, şiirin baş tacı edinen bir harekettir.)
    * Şiir diğer edebi türlerden kesin çizgilerle ayrılmalı.
    * Önemli olan kelimelerin anlamları değil, şairin ona yüklediği anlamlardır.( yorum ve izlenim şiirleri yazarlar.)
    * Dadaizm ve sürrealizm bu akıma da etki etmiştir.( insanın bilinçaltı dünyasını aktarmaya çalışmışlardır.)
    * İçsel bireyci şiir anlayışı vardır.( anlamsızlığın anlamı ve anlamsızlığa kadar özgür olmak şiir anlayışlarının amaçlarından biridir. Anlatım kapalı ve soyut olmalı)
    *Nesnenin genel görüntü dünyasını değiştirme dileğiyle soyutlamaya gider ve gerçek üstü bir tablo gibi eşyalar arası sınırları kaldırarak biçimsel farklılıkları aşmayı denerler.
    * Şiir, için şiir anlayışı hâkimdir.
    *Şairler anlamı karartan ve gizleyen bir tavır takınırlar. Sözcüklerin gün****k kullanımlarıyla yiten anlamı yerine, çağrışımlarla derinleşen ve çoğalan değerine önem verirler.
    * Günlük konuşma dilini dışlarlar.
    * Halkın yaşam alanlarından ve kültürel yaratımlarından uzaklaşmak isteyen ikinci yeniciler halk şiirine ve foklorüne kapılarını kapatırlar. ( Süleyman Efendi tiplemesine son verirler.)
    *Konu, öykü ve olay, şiirin bünyesinden silinmek istenir bu yüzden bu akımın şiiri daha çok betimleyici metinlerden oluşur.
    *Nükte, şaşırtmaca ve tekerlemelerden kaçınırlar.
    *Daha çok aydın kesimin ve elit tabakanın zevkine hitap ederler.
    *Şiiri musiki ve resimle ilişkiye sokarlar.
    * Bu akımın temsilcileri, siyaset dışı kalmaya özen gösterirler.
    * Biçim ustalığı akımın en önemli özelliğidir.
    * Büyük ve küçük harfleri kullanmada titizlik göstermemişler; noktalama işaretlerini kullanmamışlardır.

Sayfayı Paylaş