Masal Konusu ( sayfa 25 29 30 31 32 33 34 35 36 Etkinlikler ve Soruların cevaplar )

Konu 'Dil ve Anlatım 12. Sınıf' bölümünde ◊ΘGöKKuŞΘ◊ tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. ◊ΘGöKKuŞΘ◊

    ◊ΘGöKKuŞΘ◊ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2007
    Mesajlar:
    915
    Beğenileri:
    649
    Ödül Puanları:
    16

    Sayfa 32 (Etkinliklerin cevapları)

    SAYFA 32.
    SORU4: Sedef bacı masalında herşeyi bilen vee herşeye
    hakim olan ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcı
    bulunmaktadır

    11.ETKİNLİK
    Masalı istediğimiz bir yaşam biçimi ve insan ilişkisi
    üzerine kurduğumuzda olağan üstü unsurların kalkacağını
    unutmamalıyız.Bu sebeple masallar özgün halleriyle
    gerçeklik taşımazlar.

    12.ETKİNLİK
    sedef bacı masalı tekerlemeyle başlayıp yine
    tekerlemeyle bitmiştir.bu özellik masalların okuyucu ya
    da dinleyici karşısında dikkat çekmesini sağlar.

    SORU5.
    Sedef Bacı masalında öyküleyici beetimleyici ve olağaan
    üstü durumların nlatıldığı kısımlarda fantaastik yani
    düşsel anlatımdan yararlanılmıştır.

    SORU 6:
    Masalda göndergesel işlev hakimdir.

    7:Masallar olağanüstü,kişiler,zaman,ve mekandan oluşan
    bir yapıya ve belirli bir temadan etrafında birleşen
    brimlere sahip olmaları dolayısıyla sanat metni özelliği
    gösterrler.

    13.ETKİNLİK

    -babasının bile gözünden düşüp ocak başına aattırmış
    onu.(nesne ekskliği)
    -ya dağ dağ dolaaşır bulurum ya da araya araya
    yollarında ölürüm.(özne eksikliği)
    cümlelerin düzeltilmiş halleri:
    -bu iftira,babasının bile gözünden düşüp ocak baaşına
    attırmış onu.
    -ya dağ dağ dolaşır bulurum onları yada araya araya
    yollarında ölürüm

    14.ETKİNLİK
    sedef bacı metnimiz akıcı-duru-açık ve yalındır

    15.ETKİNLİK
    İSİM-deve,pire,padişah,telek,çam,göl
    SIFAT-on parmak,yağlı kaara,değme saray,üç kuş,bahtı
    kaara kız,üvey ana
    ZAMİR-böyleeleri,onlar,sen,o,biz,bu
    ZARF-araya araya,o gün,döne döne,ortalık
    kararınca,sütten ak,sudan pak

    ANLAMA VE YORUMLAMA1.masllar özellikle çocuk eğitiminde onlaara ahlaki
    değerleri kazandırmada kullanılabilecek önemli bir
    araçtır.
    2.çocukların hayal dünyasının zenginli masallardaki
    olağaan üstü durumlaar ve kişilerin varlığı,onların
    masallara ilgi duymalaarına ve hayal dünyasında güzel
    bir yolculuk yaapmalarına sebep olduğu için tüm
    dünyadaki çocuklaar masalları sevmektedir
    benqiSu, cafer, driftboy ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  2. EsrarLı_GözLer

    EsrarLı_GözLer Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.954
    Beğenileri:
    397
    Ödül Puanları:
    36
    HAZIRLIK ÇALIŞMASI

    1. Soru: “Dev, cin, peri, Zümrüdüanka, Kafdağı” kelime ve kelime grupları size neleri çağrıştırmaktadır?

    Cevap:Bu kelime ve kelime gurupları olağan üstü varlıkla efsanevi bir dağı çağrışmaktadır.
    2. Soru:Okuduğunuz veya seyrettiğiniz, içinde olağanüstü olaylar ve varlıklar bulunan bir eser sizi nasıl etkiler? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.

    Cevap:İçinde olağan üstü olaylar ve varlıklar bulunan bir eser.hayal gücümüze de hitap ettiğinden bizi heyecanlandırır.
    İNCELEME
    1:
    masallar olay örgüsü,kişiler,zaman ve mekan unsurlarından oluşturduğu bir yapıya sahiptir.masallardaki olaylar,kişiler ve mekanlar olağanüstü niteliklere sahiptir ve çoğu zaman hayali bir özellik göstermektedir.zaman ise belirsiz bir dilimdir.masallarda iyi-kötü,haklı-haksız gibi zıtların birlikteliği ve çatışması söz konusudur.halk masalları anonim bir özellik gösterir ve kuşaktan kuşağa sözlü gelenekle aktarılır.
    2:
    olay örgüsü
    -padişahın karısının ölmesi
    -padişahın kara vezirin kızıyla evlnmesi
    -kara vezirin kızının padişahın kızına kara sürmesi
    -kara vezirin kızının üç şehzadeyi kuşa çevirmesi
    -padişaahın kızının ,kardeşlerini bulmaya gitmesi ve onlarla buluşup dağların ötesinde bir yere uçması
    -padişahın kızının iyileşmesi ve rüya görmesi
    -bir padişah oğlunun sedef kızı görüp saraya götürmesi
    -sedef kızın öldürülmek istenmesi
    -üç şehzadenn insana dönüşmesi
    -sedef kızın padişahın oğluyla evlenmesi
    masaldaki bu olay örgüsü,masalın yaapısını oluşturan temel unsurdur.
    6.ETKİNLİK
    sedef bacı adlı masalın birinci paragrafı serim,diğer parağraflar düğüm,son üç parağraf ise çözüm bölümüdür.
    7.ETKİNLİK
    sedef masalında ki karşılaşmalar
    -sedef bacının karaa vezirin kızıyla karşılaşması
    -sedef bacının padişahın oğluylaa karşılaşması
    ——masallardaki karşılaşma ve çatışmalar,masalların vermek istedikleri iletiyi okuyucu veya dinleyiciye ulaştıran,onun ilgisini ve dikkatlerini ayakta tutan ve masalın yapı unsurlarının birleşmesine yardımcı olan en önemli unsurdur.
    8.ETKİNLİK
    masaldaki kahramanlar
    iyi-kötü
    haklı-haksız
    güzel-çirkin
    yardımcı-saldırgan
    korkak-cesur
    dürüst-hilekar
    cimri-yardım sever
    bahtlı-bahtsız
    şeklinde sınıflandırılır.bu ifadeler insana özgü durumları ifade etmektedir.
    SORU3:masaldaki mekanlaar:saray,dağ,diğer saray,has bahçe.bu mekanlar masalda olayın geçtiği yer ler olarak karşımıza çıkmaktadır.
    10.ETKİNLİK
    sedef baacı masalında bir varmış bir yokmuş ,altı ayla bir göz,şafak sökerken,sabah sabah,akşam üstü,bir gün,gün akşam olmadan,o akşam,kırkgün kırk gece, gibi belirsiz zaman ifadeleri vardır.bu ifadeler saat ve takvimle ölçülebilen zamandan farklı olarak masalın olağan üstü durumuna katkıda bulunmaktadır.

    SAYFA 32
    SORU4: Sedef bacı masalında herşeyi bilen vee herşeye hakim olan ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcı bulunmaktadır
    11.ETKİNLİK
    Masalı istediğimiz bir yaşam biçimi ve insan ilişkisi üzerine kurduğumuzda olağan üstü unsurların kalkacağını unutmamalıyız.Bu sebeple masallar özgün halleriyle gerçeklik taşımazlar.

    12.ETKİNLİK
    sedef bacı masalı tekerlemeyle başlayıp yine tekerlemeyle bitmiştir.bu özellik masalların okuyucu ya da dinleyici karşısında dikkat çekmesini sağlar.
    SORU5
    Sedef Bacı masalında öyküleyici beetimleyici ve olağaan üstü durumların nlatıldığı kısımlarda fantaastik yani düşsel anlatımdan yararlanılmıştır.

    SORU 6:
    Masalda göndergesel işlev hakimdir.

    7:Masallar olağanüstü,kişiler,zaman,ve mekandan oluşan bir yapıya ve belirli bir temadan etrafında birleşen brimlere sahip olmaları dolayısıyla sanat metni özelliği gösterrler.
    13.ETKİNLİK
    -babasının bile gözünden düşüp ocak başına aattırmış onu.(nesne ekskliği)
    -ya dağ dağ dolaaşır bulurum ya da araya araya yollarında ölürüm.(özne eksikliği)
    cümlelerin düzeltilmiş halleri:
    -bu iftira,babasının bile gözünden düşüp ocak baaşına attırmış onu.
    -ya dağ dağ dolaşır bulurum onları yada araya araya yollarında ölürüm

    14.ETKİNLİK
    sedef bacı metnimiz akıcı-duru-açık ve yalındır

    15.ETKİNLİK
    İSİM-deve,pire,padişah,telek,çam,göl
    SIFAT-on parmak,yağlı kaara,değme saray,üç kuş,bahtı kaara kız,üvey ana
    ZAMİR-böyleeleri,onlar,sen,o,biz,bu
    ZARF-araya araya,o gün,döne döne,ortalık kararınca,sütten ak,sudan pak

    ANLAMA VE YORUMLAMA
    1.masllar özellikle çocuk eğitiminde onlaara ahlaki değerleri kazandırmada kullanılabilecek önemli bir araçtır.
    2.çocukların hayal dünyasının zenginli masallardaki olağaan üstü durumlaar ve kişilerin varlığı,onların masallara ilgi duymalaarına ve hayal dünyasında güzel bir yolculuk yaapmalarına sebep olduğu için tüm dünyadaki çocuklaar masalları sevmektedir

    16.ETKİNLİK
    FABL - MASAL

    BENZERLİKLER FARKLILIKLAR
    düşsel olaylar vardır————-olay————-olağan üstü olaylar vardır.
    insan dışındaki varlıklardır——–kişi—————-olağan üstü kişilerdir.
    belirsiz zaman vardır————-zaman———-belirsiz zaman vardır.
    hayaali mekanlar vardır———mekan———-hayali,olağan üstü mekan.
    hakim anlatıcı vardır————anlatıcı———-hakim anlatıcı vardır.

    19.ETKİNLİk
    (Masal)

    Olağanüstü öğe, kahraman ve olaylara yer veren öykülerdir. Masal terimi öncelikle, Sindirella, Çizmeli Kedi gibi sözlü geleneğin ürünleri olan halk öykülerini kapsar. Ama sözlü gelenekle ilişkisi olmayan edebi yönü ağır basan bazı eserler de bu türün içinde yer alır. Halk masalları 4 temel grupta toplanır. Hayvan masalları, olağanüstü ve gerçekçi masallar, güldürücü öyküler, zincirlemeli masallar.
    Hayvan masalları genellikle kısa masallardır. Lafontaine masalları bu türün en güzel örnekleridir. Şeyhi’nin Har-name adlı eseri de Divan edebiyatındaki hayvan masalları türüne görmek gösterilebilir.
    Olağanüstü masallarda, olağan varlıkların yanı sıra cin, peri, dev, ejderha gibi olağanüstü varlıklara da yer verilir. Gerçekçi masalların başlıca kahramanları ise padişahlar, vezirler, prenses ve prensesler, zenginler, hırsızlar ya da haydutlar gibi gerçek hayattaki kişilerdir.
    Güldürücü masallar okuyan ve dinleyeni eğlendirmeyi amaçlayan masallardır.

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMe
    1:…….iyi-kötü ve haklı-haksız
    :…….tekerleme……..
    :……belirsiz……..
    2: D………..D………..D……….Y……..
    3:A
    4:E
    5:E(ESTETİK- BASİT SÖZCÜK)
    6:B
    benqiSu, !!zeynep!!, cafer ve diğer 66 kişi bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş