Sayfa 57-58-59-60-61-62-63-64

Konu 'Edebiyat 12.Sınıf' bölümünde THe_uLTiMaTe tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. THe_uLTiMaTe

    THe_uLTiMaTe Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0

    57-58-59-60-61-62-63-64 sayfaların çözümü yapan var mı?
  2. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    SAYFA 57.

    Serbest ve Toplumcu şiir geleneği
    59. SAYFa
    1.a
    redif yok
    kafiye yok
    aliterasyon b,h,ğ,d
    asonans a
    ses akışı ses benzerlikleriyle sağlanmıştır.
    söyleyiş tema etrafında şekillenen bir söyleyiş vardır.
    ritim vurgu ve tonlama ile sağlanır
    ölçü serbest ölçü
    b. Vurgu ve tonlama ile ses akışı ve söyleyiş ile sağlanıyor..

    watr, LiSeLiMmM_17, şeyma yartunç ve diğer 6 kişi bunu beğendi.
  3. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    sayfa 60:

    a) benzer yönleri:
    * üç şiirdede bir ses akışı vardır.
    * bu ses akışını sağlayan özellikler (kafiye, redif, aliterasyon, asonans vb.) ortaktır.
    * şiirde ki kelimeler kendi içinde bir ritim oluşturmaktadır.

    farklı yönleri
    * yemişçi ihtiyar ve gece şiirleri aruz ölçüsüyle Kerem Gibi serbest ölçüyle yazılmıştır.
    * Yemişçi iHtiyar ve Gece şiirleri beyit, Gece şiiri serbest birimle yazılmıştır.
    * Şiirlerin bölümlenmesinde ki klasik Türk şiirinin ölçüleri dikkate alınmış, Kerem Gibi şiirinde serbest nazım dikkate alınmıştır.
    * Bütün bu farklar, şiirlerde farklı ses akışlarının oluşmasını sağlar.

    b)Kerem gibi şiiri serbest ölçüyle yazılmıştır. Çünkü ne aruz ölçüsü ne de hece ölçüsü bu şiirde kullanılmamıştır.

    c)Hece ve aruz ölçüleriyle kıyaslandığında serbest nazım şaire şiirde daha rahat hareket etme imkanı sunmaktadır. şair diğer ölçüleri kullansaydı mutlaka bir kurala uymak zorunda kalacaktı.

    3)b) Şiirde ki söyleyiş ile mısra yapısı arasında kopmaz bir bağ vardır. Şair şiiri öyle bir düzene sokmuştur ki söyleyiş, mısra yapısı tamamen uyuma girmiştir. Şiirde ki söyleyiş özellikleri mısraların oluşumunda asli bir rol oynamaktadır.

    c) kerem Gibi şiirinde aruz ve hece ölçüsü kullanılmamasına rağmen ritim, kafiye, redif, aliterasyon, asonans, ses akışı mısra yapısıyla sağlanmıştır. Bu ritim özelliği anlamın daha da vurgulu olmasını sağlamıştır. bu

    1. etkinlik
    Bağır
    bağır burada tekrir (tekrarlama) vardır.

    kurşun
    erit-
    -meğe
    çağırıyorum burada tevriye vardır.

    sen kendi sesinle kül olursun ey nida (seslenme)

    kerem
    gibi
    yana
    yana telmih

    hava toprak gibi gebe teşbih
    hava kurşun gibi ağır. teşbih
    bu söz sanatları şiirde anlamın zengileşmesini sağlar.
    küçümen, @Denizci@, angel-52 ve diğer 15 kişi bunu beğendi.
  4. Hera.

    Hera. Kuşlara takılıp gidiyor aklım. Yönetici Moderatör

    Katılım:
    11 Kasım 2008
    Mesajlar:
    6.610
    Beğenileri:
    806
    Ödül Puanları:
    113
    Yer:
    Eskişehir.
    Sayfa.62
    a.hava kursun gibi a..r
    istiklal sevgilimiz gibidir.
    kursun eritme.e ca..r.yorum
    Muhendis bestekar.
    b.Az sozle cok sey anlatmak
    Kendi dusuncelerinle yasam.n. anlatm.st.r.
    Okuyucuya yol gostermis.Soylev tarz. bir dil kullan.yor.



    SAYFA 59

    redif: yok
    kafiye:yok
    aliterasyon: var "-b,-ğ,-k,-d"
    asonans: " a"
    ses akışı: var vurgu ve tonlama
    söyleyiş:ritm le saglanmış
    ölçü: serbest

    sayfa 64

    1 -Y -D -D -Y
    2 ...FÜTÜRİZM.. ...MAYAKOSKİ...
    3 NAZIM HİKMET RAN
    4 -D
    5 Cumhuriyet öncesi Namık Kemal, Tevfik Fikret, Mehmet Akif Ersoy şiirlerideki toplumsal temalrı toplumun o dönemdeki sosyal problemlerden çok, toplumu belli bie ideoloji konusunda(Kurtuluş Savaşı) yeniden yapılandırmak amacını taşır.
    yine cumhuriyet dönemi öncesinde belli nazım ve ölçüye uyarken Nazım Hikmet in şiirlerinde serbest nazımın geregi böyle bir durum söz konusu değildir.
    dolayısıyla Nazım Hikmet in derdi o günün toplumsal meseleri idi..

    sayfa 65

    SANAT
    ....çiçek "çek" tunç kafiye a
    ....saklar "aklar"zengin kafiye b
    ....bizi çek a
    ....ayaklar b

    ....arar da "da" tam kafiye
    ....içini "çini" tunç kafiye
    ....duvarda
    ....çini

    ....derinden "-den" redif
    ....kelebegin "-erin" zengin kafiye
    ....yernden "-in" redif
    ....zeybegin "-bek" zengin kafiye

    ....sesler "-leri" redif
    ....sinirlerine "-erine" zengin kafiye
    ....nefesleri
    ....yerine

    ....uzun uzun "uzun" tunç kafiye
    ....heykeli "-ini" redif
    ....ruhumuzun "-el" tam kafiye
    ....belini

    ....dururken "-ur" tam kafiye
    ....Anadolu'muz "-urken" redif
    ....tuttururken "-olumuz" zengin kafiye
    ....yolumuz

    * 14 lü hece ölçüsü ile yazılmıştır
    *teşbih sanatı kullanılmıştır
    *teması milli kültür
    *tarihle ilgili sözcükler içerir
    *didaktik bir söyleyiş vardır
    *sen: batı medeniyeti
    *ben: milli benligimizi benimseyenler
    küçümen, @Denizci@, ayşegül-_- ve diğer 16 kişi bunu beğendi.
  5. takanichi

    takanichi Üye

    Katılım:
    9 Kasım 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    teşekkürler
  6. THe_uLTiMaTe

    THe_uLTiMaTe Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    sağolun:) paylaşım için
  7. Hera.

    Hera. Kuşlara takılıp gidiyor aklım. Yönetici Moderatör

    Katılım:
    11 Kasım 2008
    Mesajlar:
    6.610
    Beğenileri:
    806
    Ödül Puanları:
    113
    Yer:
    Eskişehir.
    Rica Ederiz.Görevimiz.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş