Sayfa/64 Şair evlenmesi metninin cevapları

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde zeKyŞey* tarafından paylaşıldı.

  1. zeKyŞey*

    zeKyŞey* Üye

    Katılım:
    14 Şubat 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0

    Arkadaşlar sayfa 64'ün cevaplarını hiçbir yerde bulamıyorum.. ödevim acil yapmam lazım..kimse açmamış o sayfayla ilgili konu..yardımcı olursanız çok sevinirim.
    :confused:

  2. BLockeD

    BLockeD Üye

    Katılım:
    16 Şubat 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğenileri:
    119
    Ödül Puanları:
    0
    film indir
    etiket: 11.sınıf edebiyat kitabı cevapları, 11.sınıf dil anlatım kitabı cevapları, 11.sınıf edebiyat kitabı cevaplarının hepsi , 11.sınıf dil anlatım kitabı cevapları tümü
    11. sınıf edebiyat kitabı cevapları


    Sayfa 11
    1. d y d
    2. edebi eser;
    sosyal hayattan
    siyasi hayattan
    düşünce hayatından
    teknolojik gelişmelerden etkilenir
    3.kuruluş-osmanlı nın kuruluş dönemi
    yol ayrımı-cumhuriyetin ilk yılları
    nutuk-kurtulu savaşı
    orhun abideleri-köktürkler dönemi
    4.d
    11.sınıf edebiyat kitabı cevapları
    Sayfa 19
    1. d d y
    2. abdülmecit-tanzimat fermanı
    2. mahmut-yeniçeri ocağının kaldırılması
    baron de tott-hendesehane
    3.e

    Sayfa 20
    1.e
    2…..sosyal,siyasi ve tarihi…….
    3.b
    4.soru hatalı

    Sayfa 27
    1. d y y
    2…..makale,fıkra,roman,hikaye ve tiyatro….
    …..fayda….
    3.takvim i vakayı-ilk resmi gazete
    tercüman ı ahval-ilk özel gazete
    ceride i havadis-yarı resmi gazete
    4.e

    Sayfa 34-35
    1. d d y
    2.a
    3….doğu-batı….
    4.c

    Sayfa 49
    1. y d y
    2….klasisizm ve romantizm….
    3.müntahabat ı eş ar, şair evlenmesi-şinasi
    vatan yahut silistre-namık kemal
    makber,sahra,ölü-abdülhak hamit
    4.e

    Sayfa 64
    1. y d d
    2….ilahi….
    ….romantizm,realizm….
    3. e
  3. Yagmurperisi

    Yagmurperisi Üye

    Katılım:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    0
    SayFa 64:
    öLçme deqerLendirme.

    1y
    2d
    3d
    2.ilahi bakış açısı,realizm
    3.E
  4. muro1038

    muro1038 Üye

    Katılım:
    7 Kasım 2008
    Mesajlar:
    232
    Beğenileri:
    229
    Ödül Puanları:
    44
    64-65-69-70

    Sayfa 64:
    Ölçme ve Değerlendirme

    1.Soru
    -Y
    -D
    -D

    2.Soru
    -ilahi
    -romantizm ve realizm

    3.Soru
    -E

    4.Soru
    Destandaki mekanla romandaki mekanın benzer ve farklı yönleri:
    -destandaki mekan belirsiz, romandaki mekan belirlidir.
    -romdan mekan olağanüstü özellikler göstermez, destanların mekanı olağanüstüdür.
    -romandaki mekanı eserden attığımızda eserin yapısı darmadağan olur, destanda böyle bir durum oluşmaz.
    -romanda mekanlar esere çok daha fazla katkı sağlar.
    -romandaki mekanlar esere çok daha fazla katkı sağlar.
    -bu sebepten romanda mekan destana göre daha önemlidir.
    -romanlarda kahramanların ruh hallerine göre mekan tasvirlerinde değişiklikler görülür, destanda böyle bir durum görülmez.

    Sayfa 65:
    Hazırlık

    1.Soru
    "Tiyatro büyüklerin mektebidir." sözü, tiyatronun eğitici yönünü ön plana çıkarmaktadır. Tiyatroda olaylar ve durumların soyutluğu ortadan kaldırılıp oyuncular tarafından somutlaştırıldığı için tiyatro, her seviyedeki insanı etkileyeceği bir konuma gelebilmektedir. Tüyatro, etkileşimi çok güçlü bir sanattır.
    "Tiyatro bir ahlak müessesesidir." sözü de tiyatrodaki eğitimin niteliği hakkında bilgiler vermektedir. Yani, insanlara tiyatroda kötü örnekler sunmak, onlara fayda sağlamayacak eserler vermek, "tiyatronun insanları iyi ahlaka sevk etmesi" görüşüne ters düşmektedir. Tiyatro eserlerinde aranan önemli niteliklerden belki de en önemlisi, tiyatronun "insanları güzel ahlaka" sevk etmesidir.

    2.Soru
    *Geleneksel tiyatroda sahne, dekor, kostüm, suflör bulunmaz.
    *Geleneksel tiyatroda tipler vardır.
    *Geleneksel tiyatroda oyun önceden tasarlanmamıştır.
    *Modern tiyatroda sahne, dekor, kostüm, suflör, metin bulunur.

    Sayfa 69:
    İnceleme

    1.Soru
    Edebi metinler yaşanan gerçekliği çeşitli yönlerden değişikliğe uğratarak, kurmaca sanatının imkanlarıyla edebi esere yansıtırlar. Edebi eserler, yazarlar tarafından kurgulanmış, tasarlanmış, içindeki olay örgüsü, kişiler, zaman, mekan bir kişi tarafından oluşturulmuş bir gerçekliktir. Bu sebepten yaşanan gerçeklik ile edebi eserlerdeki gerçeklik arasında büyük farklar vardır.

    2.Etkinlik
    Olay Örgüsü:
    2.sahne
    -ziba dununun müştak beyden müjdesini istemesi.
    -müştak beyin aldığı bu müjdeyle çok sevinmesi.
    -müstak beyin ziba duduyu dışarı göndermesi.
    3.sahne
    -müştak beyin evleneceği kumru hanımı beklerken kendi kendine konuşması, sonra da bir şiir okuması.
    4.sahne
    -müştak beyin içeri giren gelinin koluna girmesi.
    -müştak beyin gelinin kumru hanım değil, onun kardeşi olan sakine hanım olduğunu öğrenmesi.
    -müştak beyin gelinin duvağına açarken gelinin saçlarının eline gelmesi.
    -gelinle evlenmek istemeyen müştak beyi ikna için ziba dudunun mahalleliden yardım istemesi.
    5.sahne
    -ziba dudunun müştak beyi sakine hanımla evlenmeye zorlaması.
    -müştak beyin bu zorlamaya karşı çıkması.

    2.Soru
    tanzimat döneminde insanlar tıpkı oyundaki gibi bir hayat sürmekteydiler. Geleneksel aile yapısında ve mahalleli arasındaki ilişkilerde bir sıcaklık hissedilmekteydi. Evlilikler görücü usulüyle yapılıyordu. Bu tür evliliklerde de pek çok sorun ortaya çıkıyordu. Eser, aslında ailenin bu şekildeki bir sistemle kurmanın yanlışlığını göstermek için yazılmıştır.

    3.Soru
    Edebi metinler kurmaca bir niteliğe sahiptir. Bu tür eserlerin dünyasını yazarlar kendileri kurgulamışlardır. Yazar, bir toplum içinde yaşadığından, ister istemez toplumu yansıtan unsurlar eserinde yer alır. Tarih bilim dalı, tarihi vesikalara dayanarak araştırmalar yapar. Tarihçiler, bu dönemi aydınlatacak verilere ulaşamazlarsa, o dönemi yansıtan edebi eserleri incelemeye alırlar. ŞAİR EVLENMESİ ESERİ, DEVRİN SOSYAL HAYATINI VE GERÇEKLİĞİNİ YANSITTIĞINDAN SOSYAL hayatla ilgili tarihi bir belge niteliğindedir.

    4.Soru
    Olay örgüsü eserin yazıldığı sosyal hayatıyla ilgili veriler taşır. Bu verilerin en önemlisi de "görücü evliliğinin" bir sorun olarak görülmesidir.

    5.Soru
    KARAKTER - TİP Çözümleme Tablosu
    Karekterin tipin en belirgin özelliği nedir?
    müştik bey: heyecanlı aceleci birisidir
    Ziba dudu: Saf mizaçlı birisidir.
    Habbe Kadın: açık sözlü birisidir
    Ebullaklaka: fırsatçı bir kişidir

    Karekterin tipin olaylar karşısındaki tavrı nedir?
    Müştak bey: Şaşırmaktadır.
    Ziba dudu: Şaşırmaktadır.
    Habbe Kadın: Şaşırmaktadır.
    Ebullaklaka: Fayda gözetmektedir.

    Karekter tip eserden çıkarıldığında eserin içeriğinde ve yapısında değişiklik olur?
    Müştak bey : yapı bozulur
    Ziba dudu : yapı bozulur
    Habbe Kadın : yapı bozulur
    Ebullaklaka : yapı bozulur

    Sosyal ortam ve çevrenin bu karekterler üzerinde etkisi var mı ?
    Müştak bey: vardır
    Ziba dudu: yoktur
    Habbe Kadın: yoktur
    Ebullaklaka: yoktur

    Bu karekterin tipin diğer karekterler üzerinde etkisi varmıdır ?
    Müştak bey: yoktur
    Ziba dudu: yoktur
    Habbe Kadın: yoktur
    Ebullaklaka: yoktur

    Bu karakter/tipin yerinde olsaydınız olaylar karşısında nasıl davranırdınız?
    Müştak bey: onun gibi davranmazdım.
    Ziba dudu: onun gibi davranmazdım.
    Habbe Kadın: onun gibi davranmazdım.
    Ebullaklaka: onun gibi davranmazdım.

    Metnin yazıldığı dönemde ve gerçek hayatta bu eserdeki karekter tip gibi davranan biri olabilir mi?
    Müştak bey: olabilir
    Ziba dudu: olabilir
    Habbe Kadın: olabilir
    Ebullaklaka: olabilir

    Sayfa 70:

    6.Soru

    Mekanla ilgili ifadeelr yoktur. Fakat yaşanan olaylardan hareketle mekanın Müştak Beyin evi olduğu anlaşılmaktadır. Bu bakımdan mekanın gerçeklikle ilişkisi vardır.

    7.soru
    Verilen şemaya göre olayalr belli bir zamanda belli bir mekanda ve belli bir kişiler arasında yaşanır.

    8.soru
    ..........................................Türk Tiyatrosu
    ....................................................|
    .............................|¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯|
    .............Geleneksel Türk Tiyatrosu...........Modern Türk Tiyatrosu
    ................-Orta Oyunu..............................-Şair Evlenmesi (1859)
    ................-Karagöz


    9.soru
    Eserde konuşma dili özellikleri görülmektedir bu özellikler yazarın halka hitap ettiğininde bir göstergesidir.

    10.soru
    Şair Evlenmesinin teması olan görücü usulü bugün de varlığını devam ettirmektedir. Fakat eski dönemlere oranla bugün görücü usulünün daha da azaldığı görülmektedir.

    11.soru
    Şinasi, Fransız şairlerinden manzum olarak yaptığı ilk ve basit tercümeleri, 1858'de Tercüme-i Manzume adıyla yayınladı. Bunlar, Batı şiiri hakkında Türk okuyucusuna ilk bilgiyi veren çok küçük denemelerdi. Şinasi, bu denemelerden önce şekil bakımından değilse de anlayış bakımından Divan şiirinden tamamıyla farklı denemelerini yapmış bulunuyordu. 1849-1858 arasında Mehmet Reşat Paşa'ya yaptığı dört kaside, eski kalıpları kırarak, Batılı sistemin edebiyatımızdaki öncülüğünü yapıyordu.

    Şinasi, geleceğin aydınlığını Batı'da; Batı'nın temsilini ise Fransa'da görmüş bir aydındı. Düşünsel etkinliklerinin ilerici bir fikire dönüşmesini sağlayan Avrupa gidişlerinin ona etkisi ne kadar olursa olsun; Şinasi gibi yeniliğe öncü bir insan bile "duyguları" yönünden hala Doğuludur. Tanzimat döneminin genel özelliği olarak aydınlarımız; her ne kadar fikren Batı'yı destekleseler de duyguları onları hep Doğulu figürlere sevk etmiştir. Bunu bu dönemin önemli kişilerden Ziya Paşa'da daha da iyi görebiliriz.

    Batı üslubuyla yazılmış olan "Şair Evlenmesi", buna rağmen yine de içinde geleneksel türk tiyatrosu etkisi taşımaktadır. Eski ile yeni, doğu ile batı arasında bir köprü olma niteliğine sahiptir.

    Görücü usulü evliliği, halk diliyle ve yine toplumdan seçilmiş karakterler ile eleştirel boyutta incelemiş olan "Şair Evlenmesi" bu açıdan bakınca batı tiyatrosunu sadece teknik açıdan örnek aldığını göstermektedir...şinasi, bu yeni tekniği Türk tiyatrosuna sokabilmek için, Türk toplumuna ve seyircisine yabancı olmayan bir konuyu alışkın olunan oyun kişileri aracılığıyla ele almıştır.

    "Şair Evlenmesi", geleneksel türk tiyatrosunun aksine serim-düğüm-çözüm kısımları bulunan bir olay dizisi üzerine kurulmuştur.Bu anlamda "Şair Evlenmesi", Türk toplumuna ait töresel bir olayı batı teknikleriyle birleştirerek bir ilke imza atmıştır. Daha önce de yazılmış olan oyunların varlığından söz edilse de, "Şair Evlenmesi" ilk Türk tiyatro oyunu olarak kabul edilir.
    beyaz_inci bunu beğendi.
  5. beyaz_inci

    beyaz_inci Üye

    Katılım:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Çok Teşekkür Ederim. :330:
  6. elifnisa

    elifnisa Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar sayfa 74 ve 75tki sorulara bakar mısınız? lütfen yardımcı olun

Sayfayı Paylaş