sayfa 69

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde ahmet_atalay tarafından paylaşıldı.

  1. ahmet_atalay

    ahmet_atalay Üye

    Katılım:
    18 Kasım 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0

    arkadaşlar sayfa 69 dan sonra lazım ama bir kaç yerde gördüm paylaşmışlar ama o ceveplarla bu seneki edebiyat kitabının cevapları bir birini tutmuyor bi ilgilenirmisiniz
  2. ahmet_atalay

    ahmet_atalay Üye

    Katılım:
    18 Kasım 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ya bakan yokmu acil lazım
  3. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    İstediğin bu Olabilir .

    1. KASİDE
    • Klasik Türk edebiyatı nazım biçimidir.
    • Din ve devlet büyüklerini övmek amacıyla yazılırlar.
    • Aruz ölçüsüyle yazılmıştır.
    • Nazım birimi beyittir.
    • En az 31, en çok 99 beyitle yazılır.
    • Altı bölümden oluşur.
    * Kafiye düzeni "aa-ba-ba-ba..." şeklindedir.

    2. Robot şiiri 1870'li ya da 19201i yıllara ait olamaz. İlk robotlar bu tarihten sonra yapılmaya başlamıştır.
    3. Öncelikle bu dönemi ortaya çıkaran sosyal, siyasal, ekonomik yapıyla ilgili kısaca bilgi verilir, da sonra da bu dönemde eser vermiş şairlerin şiirlerinden örnekler verilerek dönemin şiir özellikleri a 3 çıkarılır. En sonunda da aşağıdaki gibi bu dönem şiirinin özellikleri maddeler halinde tahtaya yazılır:

    Şiirde şekil değişir. Yeni nazım şekilleri, Fransızcadan yapılan çeviri şiirlerde görülür. Divan şiirindeki "parça güzelliği" yerine "konu birliği"ne ve "bütün güzelliğine" önem verilir.


    Eski şekillere başvurulur, aruz vezni kullanılır. Heceye de yer verilir (Ziya Paşa, Namık Ke*mal, Recaîzade Ekrem, Abdülhak Hamit). Aruz ölçüsüne yenilik getirilir (Abdülhak Hamit).


    Kafiyede de değişiklik görülür. Kafiye nazımın esas öğesi olarak ele alınmaz (Hamit kafiye*siz şiirler yazar). Kafiyenin kulak iqin olduğu kabul edilir. Ham it. sarma ye çapraz kafiye, dü*zenini karışık biçimde kullanır. Ekrem, sarma tipi kafiyeye itibar eder.


    Şiirde muhteva genişler. Şiirin ruhu değişir. Konu çeşitlilik kazanır. Tabiat ilk kez kendi varlı*ğı ile şiire girer, "Zerrâttan şümûsa kadar her güzel şey şiirdir." anlayışı önem kazanır. Ek*rem ve Hamit tabiatı dıştaki renkleriyle görür ve tabiat üstünde düşünürler.


    Hak, adalet, kanun, medeniyet ve devlet gibi kavramlar şiire girer ve Tanzimat şiiri, eski şiir*den öz bakımından ayrılır.


    Başlangıç devrelerinde klâsik şiir (Şinasi'de); genel olarak romantik şiir (Namık Kemal'de) etkili olur. Felsefî düşünce şiire yansır (Ziya Paşa'da). **üm, varlık, yokluk, yaşanan dünya, ahiret, aşk vb... temalar yoğunlaşmaya başlar.


    "Safi Türkçe" ile yazılmış bir kaç şiir dışında, halk dili şiirde görülmez. Şinasi'nin halk diline yaklaşma çabası, beklenen sonucu vermez.
  4. xLarge

    xLarge Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    51
    Beğenileri:
    451
    Ödül Puanları:
    0
    ama sayfa 69da "şairin evlenmesi" ile ilgili sorular var
  5. destan17

    destan17 Üye

    Katılım:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Sayfa 69:

    1) Metnin temsilinde rol alan öğrencilerle temsil ettikleri kişiler arasında "kurmaca"nın sınırları içinde bir gerçeklik söz konusudur.

    2.Etkinlik:1.Grup:İkinci sahnede gelinin yola çıkması,üçüncü sahnede gelinin eve gelmesi,dördüncü sahnede sahnede gelinin gelişiyle yaşananlar,beşinci sahnede yine gelinin gelişiyle yaşananlar anlatılmaktadır.
    2.Grup:Altıncı sahnede mahalledekilerin eve gelmesi,yedinci sahnede mahallelilerin eve gelişiyle yaşananlar anlatılmıştrır.

    Sahne geçişleri,sahnede yaşananlar bitirilmeden yapıldığı için kusurludur.Sahneler bu yüzden ara başlıkar gibi kalmıştır.

    2)Tiyatroda anlatılanlar Tanzimat Dönemindde görcü usulüyle evliliğe eleştiri niteliği taşıdığı için döneminin gerçekliğiyle ilişkilidir.
    3)Şair Evlenmesi adlı tiyatro eseri döneminde yaşanan gerçeklikler üzerine kurulu olduğu için tarihi bir belge niteliği taşımaktadır.
    4)Olay örgüsü hakkındaki düşüncelerinizi belirtiniz.
    5)Metindeki kişiler duygu,düşünce,konuşma ve davranış bakımından bireysel nitelikler gösteren ,olay örgüsü ve içeriği ile birlikte ele alınıp çözümlenebilen,başka eserlerdeki benzerlerinden ayırt edilebilen karakterlerdir.
    Bu resim ayarlı boyutlarda oluşturuldu. Orjinal Görüntü İçin Tıklayın 1028x957 px genişlik 176KB.


    6)Şair Evlenmesi'nde mekanla ilgili ifadeler yoktur.Fakat yaşanan olaylardan hareketle Mekanın Müştak Bey'in evi olduğu anlaşılmaktadır.Bu bakımdan mekanın gerçeklikle ilişkisi vardır.
    mC.aLqoLiq ve vuslat bunu beğendi.
  6. ahmet_atalay

    ahmet_atalay Üye

    Katılım:
    18 Kasım 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    teşekkür edrim sağolun

Sayfayı Paylaş