sayfa136 =1.3.4. sorular sayfa 137anlama yorumlama

Konu 'Edebiyat 11.Sınıf' bölümünde asinaa tarafından paylaşıldı.

  1. asinaa

    asinaa Üye

    Katılım:
    15 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    :confused:
  2. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    136'nın Cevapları :)

    1)tanzimat ve servet-i fünun dönemini hazırlayan sosyal,siyasi ce kültürel şartlala fecr-i atiyi hazırlayan sebepler arasında farklılıklar vardır.bunun temelinde 2.abdülhamitin tahttan indirilmesi yatmaktadır.çünkü bu gelişmeler sonucunda sosyal ,siyasi ve kültürel hayatta bir hürriyet havası esmeye başlamış,sansüre uğrayan dergiler sayfalarını yeniden kültür ve edebiyata açmışlardır.işte fecri atide böyle bir oratamda ortaya çıkmıştır.
    2)ahmet haşim,emir bülent,hamdullah suphi.şehabettin süleyman,izzet melih,ali canip yöntem,ali süha,faik ali,fazıl ahmet ,mehmet behçet köprülüzade,mehmet fuat,müfik ratip,yakup kadri,celal sahir..
    3)verilen metinlere göre fecri ati sanatçıları hikaye roman,şiir ve mensur şiir alanında eserler vermiştir.fecriaticiler aynı zamanda batılı eserleri doğuya,doğulu eserleri batıya aktaracak ntelikte tercümeler ve eserler vermeyi amaçlamışlardır.
    4)şahabettin süleyman ve fecriati adlı metne göre fecriati sanatçılarından bir kısmı sonraki yıllarda milli edebiyat dönemi sanatçısı olarak bir kısmıda bağımsız santaçı olarak varlıklarını sürdürmüşlerdir.
    çilsem ve mC.aLqoLiq bunu beğendi.
  3. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    137'de Bu Olabilir :)

    sayfa 137 1. Etkinlik :

    Sembolizmin Özellikleri:

    1. Sembolizm, şiire duygu ve hayali getirmesi yönüyle romantizmle benzerlik taşır. Diğer benzer yan her iki akımın da öznel oluşudur. Bu benzerlik*lere karşın sembolistler, kendilerinden önceki tüm şiir anlayışlarına karşı çıkmışlardır.
    2. Sembolistler, dış dünyanın görüntülerini so*mut nesnel gerçeklikleriyle değil de; bu görüntülerin sezgilerinden, izlenimlerinden yansıyan niteliklerini şiire aktardılar. Duyguların, dış dünyayı ancak oldu*ğu gibi değil, onu değiştirerek ulaştırabileceğini düşündüler.
    3. Sembolist ozanların doğa görüntülerini yarı aydınlık ortamlar oluşturur: sararmış yapraklar, akşamın alacakaranlığı, durgun g**ler, kızıl gün batımı, ayışıklı geceler.,,Bu görüntülerde net değil, neredeyse, tül bir perdenin ardından yansıyan biçimiyledir.
    4. Sembolistler, sembol ve mecazlarla dolu ka*palı bir anlatımı seçtiler. Herkesçe farklı algılanabi*lecek yorumlanabilecek şiiri hedeflediler.
    5. Sembolizmin şiir anlayışı: sözcüklerle yapılmış bir beste olarak gördüklerinden, şiirde müzikselliğe önem verdiler. **çü, uyak biçimsel özellikleri ikinci planda düşün*düler. Şiirdeki müziği özle biçim arasında bir uyum öğesi oiarak gördüler.
    6. Sembolistler “sanat için sanat” görüşüne bağlı kalarak toplumsal, siyasal sorunlara uzak durdular.
    7. Sembolizmin ilkelerini, kuramını. Stephen Mallarme oluşturmuş, bildirgeyi ise Jean Moreas yayımlamıştır. Sembolizmin öncüsü ise. bu akımın ortaya çıkışından önce ürünler veren Charles Boudelaire’dir.
    8. Sembolizm şiir akımlarından biridir.

    sayfa 137 2. Etkinlik :

    Hayatı
    1887 yılında istanbul'da doğdu. Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra bir süre hukuk öğrenimi gördü. Öğrencilik yıllarında edebiyat ve politikayla ilgilendi, İttihat ve Terakki Partisi'ne girdi ancak partinin çalışmalarından hoşnut olmayınca politikayı bıraktı. I. Dünya Savaşı yıllarında İaşe Müfettişliği’nde bulundu. Büyükada'da doğup yetişmiş Şahika Hanım ile yaptğı evlilikten bir kızı oldu. 12 Mayıs 1919 günü, Rakibe adlı oyunun Darülbedayi'deki provaları sırasında hayatını kaybetti. Mezarı Büyükada'dadır.


    Yazın yaşamı
    Tahsin Nahid, yazın yaşamının başlangıcında şiirle ilgilendi. II. Meşturiyet'ten sonra oyun yazarlığna yöneldi. İlk şiirleri Selanik’te çıkan Çocuk Bahçesi dergisinde “T.Nahide” adıyla yayımlandı (1905). Hale, Muhit, Resimli Kitap dergilerinde şiir ve öyküleri yaymlandı. Aşiyan’da yayımlanan “Ben, Rûh-ı mağdur, Şiirlerim için, Serab-ı müstakbel, yaz gecesi” gibi manzumeleri daha geniş bir çevrede tanınmasını sağladı. Genellikle aşk üzerine şiirler yazan şaire en çok ün getirin şiiri “Adalar, Kamer ve Zühre ” oldu. Şiirlerinde Ahmet Haşim etkisi vardır. Son şiirleri Şair (1918) ve Nedim (1919) mecmualarında yayımlanmıştır.

    Tiyatroya olan ilgisi onu başka yazarlarla ortak eserler vermeye yönelltti. Fecr-i Ati'nin kadn yazarlarından Ruhsan Nevvare ile üç per****k Jön Türk adlı oyunu yazdı (1908). Bu oyun, Ferah Tiyatrosu'nda sahnelendiğinde bir sanat olayı olarak nitelendi. Ruhsan Nevvare ile Aşkımız (1907) ve Sanatkârlar isimli basılmamış birer per****k iki komedisi daha bulunmaktadır.

    Başka yazarla ortak yazdığı eserlerin en ünlüsü Şahabettin Süleyman ile birlikte yazdğı Kösem Sultan adlı tarihi piyestir (1910). Tiyatro alannda etkisi altında kaldğı Şahabettin Süleyman başka ortak eserler de vermiştir. Tahsin Nahid’i asıl tanıtan eseri üç per****k Rakibe adlı oyundur. Rakibe, Henry Kıstemaeckers ve Eugene Delard’ın La Rivale adlı dört per****k oyunundan adapte edilmiştir. Eser, yazarn **ümünden sonra 16 Haziran 1919’da oynandığı zaman çok başarılı sayılmıştır.

    Tahsin Nahid sayısı az da olsa Âti ve Servet-i Fünûn mecmualarında tiyatro eleştirileri de yazmıştır.


    Eserleri
    Oyun [değiştir]Yakarım bu şehri evlendiğin gün1906)
    Aşkımız(R. Nevvare ile, 1907)
    Hicranlar (1908)
    Sanatkarlar (R. Nevvare ile, 1908)
    Jön Türk (R. Nevvare ile, 1909)
    Firar (1911)
    Kösem Sultan (Ş. Süleyman ile, 1912)
    Kırk Muhafaza (Ş. Süleyman ile, 1913)
    Osman-ı Sani(Ş. Süleyman ile)
    Talak(Ş. Süleyman ile)
    Bir Mücadele-i Hissiye(Ş. Süleyman ile)

    Uyarlama
    Bir Çiçek İki Böcek (Robert de Flers, Gaston de Gaillavet, Etienne Réne’nin birlikte yazdıkları “La Belle avanture”den,1917)
    Rakibe(H. Kistemaeckers-E. Delard, 1919)
    Akortacı (M.Thieery’nin L’accordeur’undan)
    Bursalı Hâle (La tante d’Honfleur’den)
    Rakibe(1919)

    Şiir
    Ruh-ı bikayd (1911)
    "Çocuk Bahçesi" dergisinde Fener şiiri (1905)
    mC.aLqoLiq bunu beğendi.
  4. mC.aLqoLiq

    mC.aLqoLiq Üye

    Katılım:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    UrisK Çok tşk ederim çok işime yaradı emeqe saygı ;)
  5. S. Moderatör Uğur

    S. Moderatör Uğur Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8.241
    Beğenileri:
    6.155
    Ödül Puanları:
    36
    Rica Ederim :) Görevimiz.

Sayfayı Paylaş