Yüreğim Seni Çok Sevdi - Canan Tan

Konu 'Kitaplar, Yazarlar, Entellektüel' bölümünde ~~Özge~~ tarafından paylaşıldı.

  1. ~~Özge~~

    ~~Özge~~ Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.864
    Beğenileri:
    1.697
    Ödül Puanları:
    36

    [​IMG]


    Aslı ve Murat’ın çok tanıdık gelen hikayesi. Belki çok sıradan bir aşk öyküsü ama zaten okunabilirliği kılan da biraz bu sıradanlık. “Evet ben de yaşadım, hep böyle olur, belliydi zaten…” gibi cümleleri okudukça kurabileceğiniz türden bir roman. İstanbul, Bursa ve Amerika üçgeninde asla kavuşamayan bir çiftin hikâyesi anlatılan.
    Gerçeği söylemek gerekirse Canan Tan’ın dilini çok basit buldum. Cümleler seçilirken pek de özenilmemiş, iş bana biraz aceleye getirilmiş izlenimi verdi. Yazarın henüz başka bir kitabını okumadığım için dili hakkında uzun uzadıya yorum yapmayı pek doğru bulmuyorum. Ancak bu roman için “yalın” ya da “sade” sözcükleri yerine aklıma “basit” den başka tanımlama gelmiyor. Biraz Duygu Asena kokusu aldığımı da eklemek istiyorum. Yazarın etkilenip etkilenmediğini bilemem ama bence çok fazla ortak noktaları var. Edebi yönü bulunduğunu düşünmediğim, “tatil kitabı” diye adlandırabileceğim, kolay okunan, ara sıra (ender de olsa) “acaba şimdi ne olacak?” heyecanını yaşatan bir kitap. Fakat en fazla iki ay sonra bir kitapçının rafında rastladığımda okuyup okumadığımı bile hatırlayabileceğimi sanmıyorum. Yani akılda kalacak ya da okumayı seven sevdiklerime hediye edilecek -tavsiye edilecek- bir kitap hiç değil. Ara ara Ahmet Hamdi’den, Nazım Hikmet’den, Neruda’dan ya da Fuzuli’den dizeler de olmasa edebî tek bir cümle bulunmayacak.
    “Biliyorum, imkânsız aşk bu! Ama hükmedemiyorum kendime…” demişti Murat. “Çünkü, yüreğim seni çok sevdi!…”
    Ardından da dizelere dökmüştü sevdasını.

    “Yüreğim seni çok sevdi
    o yürek talan
    o yürek yangın yeri
    o yürek seni istiyor
    bir tek seni…”

    benqiSu, vulnerable, ela qozlum ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  2. nazannn

    nazannn Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    22 Mart 2009
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    paylaşim için sağol ama bu kitap çok güzell hatta süper benım için
  3. (¯`•вєуαz мєℓєк•´¯)

    (¯`•вєуαz мєℓєк•´¯) Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    5 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.270
    Beğenileri:
    310
    Ödül Puanları:
    36
    çok güzel bir kitap sonunda okuma fırsatı bulabildim
  4. REYY@N

    REYY@N Üye

    Katılım:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    394
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    0
    okumak istediğim kitaplar arasında inşallah bende okurum...
  5. HypeR

    HypeR Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2008
    Mesajlar:
    334
    Beğenileri:
    90
    Ödül Puanları:
    0
    Kehanet filmine gittiğimde önümde oturan bir abi almıştı rica edip biraz inceledim. Kitap anlayışıma ters düştüğü için ilgimi çekmedi. Okuyanlar varsa tavsiyelerini takip edeyim.
  6. a_y_t_ü_l

    a_y_t_ü_l Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.292
    Beğenileri:
    534
    Ödül Puanları:
    0
    En kısa zamanda okucam..:)
  7. Rüzgar

    Rüzgar Moderatör Yönetici Moderatör

    Katılım:
    31 Ekim 2008
    Mesajlar:
    2.028
    Beğenileri:
    875
    Ödül Puanları:
    113
    önceden okumuştum, çok beğenmiştim... :) güzel bi kitap yani... :)
  8. g-a-m-z-e

    g-a-m-z-e Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    1
    çok güzel bi kitap bence ama sonu beni hayal kırıklıgına ugrattı genede okunması gereken bi kitap:)
  9. Yasemen*

    Yasemen* Özel Üye Özel Üye

    Katılım:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    1.209
    Beğenileri:
    826
    Ödül Puanları:
    0
    Kitabı okudum fakat '' En son Yürekler **ür'' daha güzeldi...

    Canan Tan, güzel yazıyor ama klasik Tür senoryosu cinsindendi bu kitap... Basit demeyelim de sıradandı galiba... Her neyse...Canan Tan okuyacaksanız '' En son Yürekler **ür'' okumalısınız!..
    vulnerable bunu beğendi.
  10. Gamze-o7

    Gamze-o7 Forumdan Uzaklaştırıldı

    Katılım:
    30 Ekim 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğenileri:
    212
    Ödül Puanları:
    0
    Cok sevmiştim bu kitabı :)
    Bir kaç sene önce. .

Sayfayı Paylaş